مسمومیت ۱۲۱ نفر در آذربایجان غربی + جزئیات

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از مسمومیت ۱۲۱ نفر بر اثر ناشی از گاز منوکسیدکربن خبر داد.

مسمومیت ۱۲۱ نفر در آذربایجان غربی + جزئیات

فرزین رضازاده در خصوص مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن در استان گفت: در سال جاری ۶۰ مورد مأموریت ناشی از مسمومیت با منوکسید کربن توسط نیروهای اورژانس استان انجام شد که ۱۲۱ نفر به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه در سال ۲ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن در استان فوت کردند، افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت گاز مونوکسید کربن، امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۳۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: بیشترین خفگی ناشی از گاز منوکسید کربن در استان مربوط به ارومیه با ۳۰ مورد حادثه مسمومیت بوده است.

رضا زاده یاد آور شد: پارسال ۴۲ مورد حادثه مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن در استان داشتیم که ۶۹ نفر به بیمارستان اعزام شدند که ۳ نفر فوتی بود.

وی ادامه داد: موارد مسمومیت نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۳۳ درصد افزایش و تعداد اعزام‌های بیمارستانی نیز ۷۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی هم استانی‌ها قبل از استفاده از وسایل گرمایشی نسبت به ایمنی وسایل و دودکش‌ها اطمینان خاطر داشته باشند و محلی برای تهویه هوا در محل زندگی تعبیه کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57952

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر