تذکر یک نماینده مجلس به نوری درباره وضعیت معلمان غیرانتفاعی‌ و سرباز معلم‌ها

یک نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت نیروهای وزارت بهداشت شد و گفت: همچنین لازم است طرح ساماندهی کارکنان دولت اعم از شرکتی‌ها و قراردادی‌ها به کمیسیون اجتماعی مجلس بیاید.

تذکر یک نماینده مجلس به نوری درباره وضعیت معلمان غیرانتفاعی‌ و سرباز معلم‌ها

 ذبیح الله اعظمی ساردوئی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخانه گفت: وزارت جهاد به جای حمایت از کشاورزان با تصمیمات نابجا و بخشنامه‌ها اقدام به نابودی کشاورزان و سربازان تولید کرده است چنانچه معاون توسعه بازرگانی وزارتخانه اقدام به صدور بخشنامه‌ای برای ممانعت از صدور پیاز به میزان ۱۲۰ درصد، سیب‌زمینی ۷۰ درصد و گوجه‌فرنگی غیر گلخانه‌ای ۱۰۰ درصد کرده است که این برای بار دوم است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این اقدام را خلاف مصوبه مجلس یعنی بند (ش) تبصره (۸) بودجه ۱۴۰۱ دانست و افزود: طبق قانون باید از ۶ ماه قبل این موضوع به اطلاع کشاورزان و تولیدکنندگان می‌رسید لذا وزیر و معاون وی ابتدا قوانین را خوانده و سپس بخشنامه صادر کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس با هدف حل مشکلات، قانون تمرکز را از وزارت صمت به جهاد کشاورزی منتقل کرده، اظهار داشت: این موضوع برای این بود که تصمیمات غیرمنطقی و غیرمنصفانه برای کشاورزان گرفته نشود اما خود شما بدتر کمر کشاورز را می‌شکنید و باید پاسخ دهید این چه تصمیماتی است که برای بخش کشاورزی می‌گیرید.

اعظمی ساردوئی در ادامه با انتقاد از کمبود کودهای پتاس و فسفات و همچنین قیمت نجومی آن در بازار آزاد و عدم استمهال وام‌های کشاورزی که خلاف مصوبه مجلس و درخواست نظام است، عنوان کرد: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکنون بیش از ۴۲ مورد نامه برای حل مشکلات کشاورزی به رئیس جمهور داده است بنابراین امید داریم وزیر کشاورزی و معاون توسعه بازرگانی وی، به موضوع دقت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت نیروهای وزارت بهداشت شد و گفت: همچنین لازم است طرح ساماندهی کارکنان دولت اعم از شرکتی‌ها و قراردادی‌ها به کمیسیون اجتماعی مجلس بیاید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان از وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت نهضتی‌ها، غیرانتفاعی‌ها و سرباز معلم‌ها شد و خاطر نشان کرد: لازم است وزیر راه نسبت به وضعیت راه‌های روستایی و مواصلاتی در جنوب استان کرمان که نامطلوب بوده و همچنین پروژه‌های تعطیل رسیدگی کند.

 

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53733

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر