تذکر یک نماینده مجلس به آموزش و پرورش

یک نماینده مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از توانمندی درونی خود و سایر مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی کشور کار بر زمین مانده را تکمیل کند.

تذکر یک نماینده مجلس به آموزش و پرورش

 یک نماینده مجلس درباره ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از توانمندی درونی خود و سایر مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی کشور کار بر زمین مانده را تکمیل کند.

عباس مقتدایی؛ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی اظهار کرد: وقتی از مفاهیم اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی صحبت می‌شود منظور این است، فرایند کاملاً طراحی شده باشد به گونه‌ای که ابعاد مختلف علمی، پژوهشی، تربیتی و آثار و نتایج ناشی از آن در ذهن مخاطب یعنی دانش آموزان نقش ببندد.

وی افزود: نسل نوجوان و جوان باید با ابعاد توطئه و طراحی چند بعدی دشمنان به ویژه آمریکا آشنا باشند اینکه چگونه از یک سفارتخانه به عنوان لانه جاسوسی استفاده می‌کردند. وقتی این نسل از گذشته بی اطلاع باشند و ندانند بر ایران چه گذشته است، نمی‌تواند برای آینده تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: اکنون در شرایطی هستیم که این توطئه‌های دشمن را پشت سر گذاشته‌ایم و با وجود تمام تحریم‌های دشمن به حدی از پیشرفت دست یافته‌ایم برای آنکه نسل آینده میراث دار فداکاری نسل قبل باشد باید آنها را در زمینه شناخت دشمن آگاه کرد، این کار از طریق آموزش امکان‌پذیر است و نیاز است پیشرفت‌های کشور را به نسل آینده نمایش دهیم.

مقتدایی در واکنش به این موضوع که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند بخشی از اسناد مرتبط با لانه جاسوسی به کتاب‌های درسی وارد شده است، عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش چنین ادعایی دارد دلسوزان به این حد قانع نیستند و به میزانی نیست که نیاز آموزشی را بر طرف کند. وزارت آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از توانمندی درونی خود و سایر مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی کشور کار بر زمین مانده را تکمیل کند.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52938

ارسال نظر