جزئیات کلاهبرداری میلیاردی رمزارز در مشهد | هشدار مهم پلیس

پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام کنند.

جزئیات کلاهبرداری میلیاردی رمزارز در مشهد | هشدار مهم پلیس

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: چند روز گذشته فرد مشهدی در پلیس فتا استان شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی در حوزه رمز ارز طرح کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با روند افزایشی آمار کلاهبرداری و جرایم سایبری مواجه هستیم، لذا در شرایط موجود، شهروندان بیشتر از گذشته باید هوشیار و مراقب دارایی خود باشند.

او افزود: برای سرمایه گذاری در کسب و کار‌های مربوط به فضای مجازی و رمزارزها، باید اطلاعات جامع و کامل توسط متقاضی کسب شود، در غیر این صورت به راحتی دارایی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار خواهند داد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان نمونه در چند روز گذشته فرد مشهدی در پلیس فتا استان شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی در حوزه رمز ارز طرح کرد که این موضوع با کمی هوشیاری قابل پیشگیری بود.

سرهنگ جهانشیری بیان کرد: همچنین شهروندان تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و خصوصی حساب‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و هنگام خرید غیرنقدی نیز رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند.

او تصریح کرد: مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی و بویژه در حوزه‌های جدید فناوری است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تاکید کرد: ارتکاب جرایم سایبری در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۳ درصد، کشف این جرایم ۲۰ درصد و میزان دستگیری مرتکبان آن‌ها نیز هشت درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جهانشیری اظهار کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47208

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر