کار در منزل با روزی ۵ میلیون درآمد!

این روز‌ها پول در آوردن کار بسیار سختی است، اما بعضی‌ها خیلی راحت پول در می‌آورند.

کار در منزل با روزی ۵ میلیون درآمد!

این روز‌ها کافی است کارت ملی و کارت بانکی افراد از همه جا بی‌خبر را که در تله آگهی کار در منزل افتاده‌اند، به چنگ بیاورند و بعد کلاهبرداری اینترنتی شروع می‌شود.

تا چند سال پیش کار در منزل درست کردن گل کاغذی و درست کردن شمع و جعبه‌های کادویی و وصل کردن کریستال‌های لوستر بود که بعضی از زنان خانه‌دار برای اینکه کمک خرج خانه باشند چند ساعت در روز کار می‌کردند و در آمدی هم داشتند. اما حالا کار در منزل تفاوت زیادی با گذشته دارد. دیگر خبری از وصل کردن کریستال‌های لوستر نیست، حالا از کریستال‌هایی می‌گویند که قرار است هر ماه به دست بیاورید و میلیونر شوید.

این روز‌ها پول در آوردن کار بسیار سختی است، اما بعضی‌ها خیلی راحت پول در می‌آورند. فقط کافی است کارت ملی و کارت بانکی افراد از همه جا بی‌خبر را که در تله آگهی کار در منزل افتاده‌اند، به چنگ بیاورند و بعد کلاهبرداری اینترنتی شروع می‌شود، اما کسی که پایش گیر است و باید جواب پول‌های از دست رفته مردم و البته قانون را بدهد، همان فرد از همه جا بی‌خبر است که برای کسب در آمد به قول خودشان یک کار راحت و قانونی پیدا کرده‌اند. البته قانونی بودن این کار را هم کلاهبرداران اینترنتی مطرح می‌کنند، در صورتی که نه تنها این کار قانونی نیست بلکه کلاه گشادی سر اجاره دهندگان کارت ملی و کارت بانکی می‌رود.

اگر جمله کار در منزل را در اینستاگرام یا تلگرام جستجو کنید با چند کانال روبرو می‌شوید که وعده در آمد‌های روزی ۵ میلیون تومان یا ۲۰ تا ۵۰ میلیونی در ماه می‌دهند. کانال‌هایی که توسط یک ادمین با اسم مستعار اداره می‌شوند و به کسانی که جویای کار هستند اطمینان می‌دهند یک کار قانونی و با مجوز بانک مرکزی است و فقط به دلیل اینکه خرید از صرافی‌ها محدودیت دارد مجبور هستند از کارت‌های ملی و بانکی افراد دیگر استفاده کنند.

روش کار را هم ادمین یکی از همین کانال‌های کار در منزل در جواب سوال خبرنگار ما اینگونه توضیح می‌دهد: «سلام و عرض ادب همانطور که داخل کانال مطالعه کردید کار ما خریدو فروش ارز دیجیتاله ... مانند تتر، ترون، بیت کوین ... کار کاملا قانونیه به علت سهمیه دار بودن و هرکسی به یه اندازه میتونه خرید کنه نیاز به همکار داریم ... شرایط کار اینگونه است شما رو ثبت نام میکنم میکنیم و خرید رو انجام میدیم و از هر خرید یه درصدی به شما میدیم بین پنج الی ده درصد ... و کار ما کاملا قانونیه هیچ گونه مالیاتی هم نداره ... بنده یه سری توضیحات رو در مورد آگهی و کاری که شما استخدام میشین میدم تا یه اگاهی نسبی داشته باشین بازم اگر سوالی بود در خدمتم و میتونید بپرسید.

ما شرکت خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی (بیت کوین و ارز‌های دیگر) هستیم و خرید و فروش در دبی امارات و ایران و استانبول ترکیه انجام میدیم. تراکنش و خرید و فروش روزانه‌ی ما در روز زیاد هستش و بالای چند میلیارد هستش و از این جهت که حساب‌های بانکی در ایران سقف انتقال وجه نهایتا هر حساب ۵۰میلیون در روز و برای هر شخص با کلیه حساب‌ها ۱۰۰میلیون در روز هستش نیاز به حساب بانکی برای کار خودمون هستیم. شرکت‌های ما افراد جذب میکنه که خرید هارو برای ما انجام بدن در قبال این کار سود دریافت میکنند.

ما به ۲ صورت میتونیم با شما همکاری کنیم اول اینکه حقوق ثابت روزانه بدیم بهتون و مهم نیست روزانه به حسابتون ۳۰میلیون واریز و برداشت کنیم یا ۱میلیون شما حقوق ثابت روزانه ۳۰۰هزار تومان از ما دریافت میکنید هر شب (به هر شماره کارتی که بدین واریز رو انجام میدیم). دوم اینکه شما ۱۰درصد از کل واریزی که به حساب شما انجام میشه رو پورسانت برمیدارین و درامد روزانه شما بستگی به تراکنش روزانه ما با حساب شما داره برای مثال اگر روزی ۵۰میلیون واریز و برداشت به حسابتون بود شما اون روز پورسانتتون ۱۰درصد از ۵۰میلیون هستش که میشه ۵ملیون تومن؛ و اگر روزی مثلا ۳میلیون واریز و برداشت داشتیم میشه پورسانتتون ۳۰۰هزار تومان اون روز ... هر طور شما راحت باشید.

مدارک مورد نیاز: کارت ملی درصورت نداشتن شناسنامه، کارت عابر بانک که رمز پویاش فعال باشه، شماره تماس همراه، شماره تماس ثابت، ایمیل مدارک خود را ارسال نمایید تا ثبت نامو انجام بدیم ...»

پیام بالا را ادمین یک پیج کار در منزل در جواب سوال خبرنگار ما فرستاده است، یعنی در جواب این سوال که شرایط کار چگونه است و در آمد آن چقدر است چنین جوابی دریافت می‌کنید: در آمد روزی بالای ۵ میلیون تومان که برای هر فرد بیکاری مثل یک رویا می‌ماند. اما این رویا فقط در هپروت واقعیت دارد. در دنیای واقعی حقیقت چیز دیگری است. این کلاهبرداران برای پنهان کردن رد پول‌های دزدی به هویت و کارت بانکی که به فرد دیگر تعلق داشته باشد، نیاز دارند تا با استفاده از آن پول‌های دزدی را به ارز‌های دیجیتالی که ردگیری نمی‌شوند، تبدیل کنند.

البته این افراد چند بار هم به کارت بانکی افراد فریب خورده پول واریز می‌کنند تا اعتماد او را جلب کنند، اما این‌ها همه در باغ سبز است و بعد از چند وقت همه این پول‌ها باید برگردانده شود. طبق قانون کسی که صاحب کارت بانکی است باید همه اموال طلبکاران را پس بدهد، یعنی کسی که فریب آگهی در خانه ثروتمند شوید را خورده، در خانه فریب خورده و حالا با تحمل شکست سنگین، باید جوابگوی مراجع قانونی هم باشد. این در حالی است که افراد فریب خورده دستشان به هیچ جا بند نیست و فقط از طریق یک کانال تلگرامی که توسط یک سیم کارت دزدی یا اجاره‌ای ساخته شده، همه هویت شخصی و بانکی اش به یغما رفته است.

سپیده شهیدی، دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی و مدرس دانشگاه درباره این آگهی‌های کار در منزل در شبکه‌های اجتماعی و وعده‌های پر زرق و برق آن‌ها می‌گوید: «کلاهبرداران سایبری با وعده کسب سود و در آمد روزانه به صورت کار در منزل، اقدام به فریب افراد می‌کنند و با عنوان خرید ارز دیجیتال یا ارز دولتی، با ارقام متفاوتی حساب‌ها یا کارت‌های بانکی را به صورت هفته‌ای تا ماهانه و سالانه فقط برای پوشش برخی فعالیت‌های مجرمانه خود از قبیل قمار، شرط‌بندی، پولشویی، کلاهبرداری، فرار مالیاتی و... اجاره می‌کنند. از آنجا که طبق قانون مسؤولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام می‌شود بر عهده دارنده آن است؛ اگر افراد حساب بانکی و کد ملی خود را به فرد دیگری اجاره دهند و در ازای آن مالی یا وجهی تحصیل کنند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی است و به نحو فوق وجوهی که منشأ آن‌ها اعمال مجرمانه بوده را در حساب خود نگهداری کنند یا موجب نقل و انتقال آن شوند، علاوه بر معاونت در جرم اصلی و تحمل مجازات مقرر برای آن جرم، به جرم پولشویی نیز، محکوم می‌شوند.»

این مدرس دانشگاه در ادامه توصیه می‌کند به هیچ عنوان کارت ملی و بانکی خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید: «دارندگان کارت‌های بانکی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را با هیچ مبلغی نپذیرید، زیرا هیچ ادعایی مبنی بر عدم اطلاع، علم و آگاهی برای اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضایی مسموع نیست و در صورت برخورد با چنین موارد مشکوکی، مراتب را به بخش فوریت‌های سایبری مرکز پیشگیری پلیس فتا اطلاع بدهید.»/ خبرآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34458

  • محبوبه محمدی

    سلام میخوام با سرمایه کم شروع به کار کنم وطرقی کار برام مهمه

ارسال نظر