برنامه جدید آموزش و پرورش درباره تغییر کتاب‌های درسی

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: بعضی دروس و مفاهیم کتب درسی زائد هستند، اما قسمتی از مفاهیم هستند که چندان به آن‌ها توجهی نشده است.

برنامه جدید آموزش و پرورش درباره تغییر کتاب‌های درسی

حسین عبادتی گفت: این موضوع که ما نیازمند تغییر در مفاهیم کتب درسی هستیم مشخص است، اما تغییر با بحث تعویض کتب درسی و مفاهیم متفاوت است و زمانی که بحث تعویض مطرح می‌شود یعنی آن که هر چه تا به امروز در مفاهیم درسی ما بوده غلط است و باید همه مباحث تغییر پیدا کند که این موضوع را قبول نداریم و اکنون نیز بسیاری از مفاهیم کتب درسی ما خوب و قابل قبول هستند.

او گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما تغییر را در بعضی مفاهیم درسی و بروز رسانی بعضی موضوعات قبول داریم. بعضی دروس و مفاهیم زائد هستند، اما قسمتی از مفاهیم هستند که چندان به آن‌ها توجه‌ای  نشده است.

به گفته عبادتی احساس می‌کنم بر خلاف گفته بعضی کارشناسان اتفاقا حجم کتب درسی ما زیاد نیست و حتی در برخی دروس باید زیاد‌تر هم باشد، اما مطالبی وجود دارد که زائد است و باید تغییر پیدا کند.

وی گفت: تغییر و تحول وظیفه سازمان پژوهش است، اما احساس می‌کنم نیازمند بازنگری بزرگی در بحث تغییر مفاهیم درسی دانش آموزان هستیم، اما ما نیز می‌توانیم این اتفاق را در برنامه‌هایمان پوشش دهیم. ما می‌توانیم با برگزاری اردو‌های مختلفی که در تمام نقاط کشور برگزار می‌شود حرکتی کنیم که دانش آموزان ما با هویت‌های فرهنگی، جغرافیای و تاریخی کشورمان آشنا شوند و این اتفاق حداقل کاری است که در سازمان دانش آموزی می‌توانیم انجام دهیم. دانش آموزان حداقل باید یک بار در دوران دوازده ساله تحصیلی خود تجربه‌های متفاوتی را کسب کند و تربیت متفاوتی را به دست آورند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: قطعا هر دستورالعملی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد را رعایت خواهیم کرد، اما نمی‌توانیم وسواس‌های بیش از حد داشته باشیم.

او گفت: اکنون ورزشگاه‌های کشور بدون مشکل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و مسافرت‌ها برقرار است و همه چیز به حالت عادی خود بازگشته اما تنها مدرسه را می‌گوییم باید تعطیل شود. این اتفاق خوشایندی نیست.من فکر می‌کنم که در گذشته اشتباه عمل کردیم خیلی راحت مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم و به نظرم مدارس نمی‌توانند منجر به اشاعه ویروس کرونا شوند و باید نگاه خود را به این موضوع تغییر دهیم./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25152

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر