اقدام عجیب وزارت آموزش و پرورش در تغییر بیمه تکمیلی معلمان

وزارت آموزش و پرورش ترجیح داد برای امسال با این شرکت بیمه قرارداد منعقد کند. این درحالی است که بیمه معلم از نظر ماهیتی ارتباط نزدیکی با این وزارتخانه دارد.

اقدام عجیب وزارت آموزش و پرورش در تغییر  بیمه تکمیلی معلمان

از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۱، شرکت ارائه کننده خدمات بیمه درمان تکمیلی معلمان تغییر می کند. وزارت آموزش و پرورش ترجیح داد برای امسال با یک  شرکت بیمه  جدید قرارداد منعقد کند. 

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد مسئولان وزارت آموزش و پرورش مرتکب حرکت عجیبی شده باشند، روز گذشته این وزارتخانه برای پوشش بیمه تکمیلی خدمات درمانی کارکنان خود قراردادی جدید  انعقاد کرد، غافل از اینکه این وزارتخانه می‌توانست از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان برای خرید این بیمه از شرکت بیمه معلم اقدام کند.

وزارت آموزش و پرورش یکی از جمعیت ترین دستگاه‌های دولتی محسوب می‎شود، در سال‌های اخیر این وزارتخانه از نظر روابط با کارکناش یکی از پرچالش‌ترین سازمان‌های دولتی محسوب شده است، تبدیل وضعیت استخدامی طیف‌های مختلف معلمان، افرایش درآمدماهانه از طریق اجرای طرح رتبه‌بندی از جمله مهمترین مطالبات صنفی کارکنان این وزارتخانه محسوب می‌شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان نیز که به طریقی یکی از سهامداران بیمه معلم محسوب می‌شود، یکی از راه‌های تامین منابع مالی این صندوق بخشی از حقوق کارکنان وزارت آموزش و پرورش است. صندوق ذخیره فرهنگیان در عین حال در سال‌های اخیر از نظر عملکرد مالی منشاء حرف و حدیث فراروان بوده است و به صورت عمومی یکی از مطالبات صنفی معلمان شفاف سازی فعالیت این صندوق است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24983

ارسال نظر