حکم انتقال نوزاد پیداشده در سطل زباله به بهزیستی صادر شد | جزییات + ویدئو

معاون فرهنگی بهزیستی با اشاره به تماس‌های مکرر مردم و تقاضای فرزندخواندگی نوزاد رهاشده در سطل زباله، گفت: با حکم قضایی نوزاد رها شده به شیرخوارگاه منتقل می‌شود.

حکم انتقال نوزاد پیداشده در سطل زباله  به بهزیستی صادر شد | جزییات + ویدئو

معاون فرهنگی بهزیستی با اشاره به تماس‌های مکرر مردم و تقاضای فرزندخواندگی نوزاد رهاشده در سطل زباله، گفت: با حکم قضایی نوزاد رها شده به شیرخوارگاه منتقل می‌شود.

محمد نصیری افزود: در پی تماس‌های مردم با اورژانس در روز یکشنبه اول خرداد حدود ساعت ۱۹ مبنی بر مشاهده یک نوزاد در سطل زباله‌ای واقع در خیابان محمدی تهران، عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و یک نوزاد پسر یک روزه را به بیمارستان امیر المومنین نازی آباد تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: پیدا شدن نوزاد تازه متولدشده با بندناف در سطل زباله! / ویدئو

وی ادامه داد:بازنشر تصاویر این نوزاد با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی و مردم روبرو شد.

نصیری در پاسخ به سوالی درباه آخرین وضعیت این نوزاد اظهارداشت: این نوزاد اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی دستگاه قضایی حکم انتقال کودک برای یکی از شیرخوارگاه‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: موضوع جالب این بود که این اتفاق ناشایست روی دیگری هم داشت و تقریبا همه تلفن‌های سازمان بهزیستی کشور و پایگاه‌های ارتباطی این سازمان، درخواست‌هایی مبنی بر فرزندخواندگی و کمک به این کودک را تقاضا کردند و از مردم عزیز کمال قدردانی را داریم.

معاون سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: فرایند حوزه حضانت فرزندخواندگی، قانونی و با حکم قضایی انجام می‌شود و کسانی که تقاضای فرزندخواندگی دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۷ هزار پرونده متقاضی فرزندخواندگی که فرایند‌های قانونی را طی کرده‌اند، وجود دارد و سالانه حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد فرزندخواندگی داریم و به دلیل نبود و کمبود فرزند، متقاضیان زمان زیادی را معطل می‌شوند.

معاون سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور به خوبی فرایند‌های مراقبتی را انجام می‌دهند.

نصیری ابراز امیدواری کرد در چارچوب قانون و طبق موازین، فرایند فرزندخواندگی برای این نوزاد هم انجام شود و در مورد این اقدام، خبر خوش را اعلام خواهند کرد.

ماجرای پیدا شدن نوزاد در سطح زباله

هفته گذشته فرد زباله گرد در محله نازی آباد پلاستیک مشکی رنگ را پیدا کرده است که پس از باز کردن آن متوجه وجود نوزاد پسر با بند ناف می‌شود.

بر اساس این خبر، دو شهروند خانم سریعاً نوزاد را به بیمارستان امیرالمومنین انتقال می‌دهند و بر اساس اعلام مسئولان هم اکنون این نوزاد زنده است./ مهر

 

توضیح اورژانس درباره نوزاد رهاشده در سطل زباله

درپی انتشار ویدیویی در فضای مجازی از پیدا شدن یک نوزاد تازه متولد شده در سطل زباله، رییس مرکز اورژانس تهران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از کشف یک نوزاد تازه متولد شده از سطل زباله بود. در این ویدیو نوزادی که بند نافش هنوز جدا نشده بود، داخل دو کیسه پلاستیکی سفید و مشکی در سطل زباله قرار گرفته و یکی از شهروندان آن را از داخل سطل خارج می‌کند. انتشار این ویدیو بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت.

یحیی صالح طبری، رییس مرکز اورژانس تهران در این باره گفت:‌ روز یکشنبه خبری در مورد کشف یک نوزاد از سطل زباله در محله نازی آباد تهران به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن عوامل اورژانس در محل حاضر شده و اقدامات اولیه درمانی را به روی این نوزاد تازه متولد شده انجام دادند. در ادامه نیز این نوزاد به داخل آمبولانس منتقل شده و پس تمیز کردن بدن به یکی از بیمارستان‌های همان محدوده منتقل شد.

پیگیری از بیمارستان نیز حکایت از آن دارد که وضعیت عمومی این نوزاد که جنسیتش پسر است، مساعد و خوب است.

ببینید | صحبت‌های مادری که نوزاد در زباله کشف شده را به بیمارستان رساند

مادری که یک نوزاد معصوم را در سطل زباله ای در تهران پیدا کرد و از مرگ حتمی نجات داد گفت: آنقدر گرسنه اش بود که تمام انگشت هایش را خورده بود و خون می چکید/یادم نیست با چه سرعتی می دویدم که به بیمارستان برسم. منبع: تی وی پلاس

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22521

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        هزاران آفرین به مردم ایران

      ارسال نظر