کرونای اُمیکرون BA.2 در آمریکا گسترش پیدا می‌کند| زیرسویه‌های جدیدتر شناسایی شده‌اند

زیر سویه BA.2 کرونای اُمیکرون در آمریکا در حال گسترش است و مقامات در ایالت نیویورک می‌گویند که دو گونه جدیدتر این زیرسویه را شناسایی کرده‌اند که ظاهرا واگیری حتی بیشتر از گونه اصلی دارند.

کرونای اُمیکرون BA.2 در آمریکا گسترش پیدا می‌کند| زیرسویه‌های جدیدتر شناسایی شده‌اند

زیر سویه BA.۲ کرونای اُمیکرون در آمریکا در حال گسترش است و مقامات در ایالت نیویورک می‌گویند که دو گونه جدیدتر این زیرسویه را شناسایی کرده‌اند که ظاهرا واگیری حتی بیشتر از گونه اصلی دارند.

در حال حاضر زیرسویه BA.۲ اُمیکرون حدود ۸۶ درصد نمونه‌های جدید آزمایش توالی ژنتیکی را در آمریکا تشکیل می‌دهند. این رقم در مورد سه ایالت مجاور هم نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت در شمال شرق آمریکا به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

از طرف دیگر مقامات بهداشتی ایالت نیویورک به مردم درباره دو زیرسویه جدید منشا گرفته از زیرسویه BA.۲ اُمیکرون هشدار داده‌اند که با سرعت بیشتری در بخش مرکزی این ایالت در حال انتشار هستند.

این دو شاخه جدید خانواده BA.۲ زیرسویه‌های BA.۲.۱۲  و BA.۲.۱۲.۱ هستند. آنها با سرعتی حدود ۲۵ درصد بیشتر از BA.۲ در بخش مرکزی ایالت نیویورک در حال گسترش و عامل بیش از ۹۰ درصد عفونت‌هایی هستند که در این منطقه رخ می‌دهد.

موارد کووید-۱۹ در همه ایالات متحده در حال افزایش دوباره است، اما سرعت افزایش آن در ایالت نیویورک بسیار بیشتر است، به طوری که در اندکی بیش از دو هفته شمار موارد عفونت دو برابر شده‌ است.

گرچه شمار موارد گزارش شده هنوز به حد اوج موج قبلی با سویه اصلی کرونای اُمیکرون یعنی BA.۱ نرسیده است، اما موارد بستری هم به خصوص در مناطق شیوع دو زیرسویه جدید شروع به افزایش کرده‌اند. مقامات بهداشتی می‌گویند هنوز شواهدی درباره این که دو زیرسویه جدید بیماری شدیدتری ایجاد می‌کنند، وجود ندارد.

زیرسویه‌ BA.۲.۱۲ در انگلیس، هند، آلمان و کانادا هم گزارش شده است.

منبع: همشهری انلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16932

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر