تخریب میدان دام غیر مجاز در زاهدان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای مقابله با پدیده کشتار غیرمجاز دام در استان، میدان دام غیرمجاز زاهدان تخریب شد.

تخریب میدان دام غیر مجاز در زاهدان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای مقابله با پدیده کشتار غیرمجاز دام در استان، میدان دام غیرمجاز زاهدان تخریب شد.

به گزارش عرشه آنلاین ،دکتر مهدی حسینی روز پنجشنبه پس از بازدید مشترک به همراه معاون دادستان و دادیار حقوق عامه و مسوولان انتظامی، شهرداری و مرکز بهداشت استان از میدان دام غیرمجاز زاهدان اظهار داشت: فروش، عرضه و کشتار دام در حاشیه شهر و معابر عمومی هیچ توجیهی ندارد و به دلایلی از قبیل عدم شرایط مناسب بهداشتی، عدم نظارت بهداشتی بر سلامت دام ها توسط دامپزشک و ناظر بهداشتی و عدم نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار وجود چنین محل هایی تهدیدی جدی برای سلامت مردم و به خطرافتادن امنیت غذایی در جامعه محسوب می شود.

وی گفت: شرایط نامساعد بهداشتی محل های غیرمجاز عرضه و کشتار دام سبب انتقال بیماری های مشترک خطرناک و واگیردار مانند تب کریمه کنگو می شود که می توان به راحتی و با ارائه دام ها در محل های تحت نظارت دامپزشکی و باحضور دامپزشک و ناظر بهداشتی برای معاینه و کشتار دام توسط ذابح آموزش دیده از چنین خطراتی پیشگیری کرد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: پیرو بازدید به عمل آمده و مشاهده شرایط غیربهداشتی و بسیار نامساعد، و با هدف مقابله با پدیده کشتار غیرمجاز و هدایت کشتار دام و طیور به کشتارگاه ها و کشتار و ذبح دام در شرایط مناسب و بهداشتی و مطابق دستور مراجع قضایی این میدان دام غیرمجاز تخریب و پاکسازی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد تا برای تهیه و خرید دام به مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی و همچنین برای ذبح و کشتار دام نیز به کشتارگاه های مجاز مراجعه تا با اطمینان از سلامت و حلیت گوشت دام ذبح شده را مصرف کنند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16626

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر