اژه ای :احکام قصاص قدیمی تعیین تکلیف شود

آن دسته از احکام قصاص که از زمان ارتکاب جرم و صدور حکم مدت زیادی گذشته و محکوم مجازات دیگری ندارد، تعیین تکلیف شوند

اژه ای :احکام قصاص قدیمی تعیین تکلیف شود

رئیس دستگاه قضا گفت: لازم است درباره تعیین تکلیف آن دسته از احکام قصاص که از زمان ارتکاب جرم و صدور حکم آن‌ها تا امروز مدت زیادی گذشته و همچنین فرد مذکور هیچگونه مجازات دیگری ندارد، اقدامات لازم صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان سیستان و بلوچستان که با حضور اعضای شورای عالی قوه قضاییه و شورای قضایی سیستان و بلوچستان و همچنین استاندار این استان برگزار شد، با اشاره به وجود تعداد احکام سلب حیات قطعی در استان سیستان و بلوچستان که مدت زیادی از زمان صدور حکم آن‌ها می‌گذرد، گفت: لازم است پس از رسیدگی و بررسی‌های لازم، نسبت به تعیین تکلیف آن دسته از احکام قصاص که از زمان ارتکاب جرم و صدور حکم آن‌ها تا امروز مدت زیادی گذشته و همچنین فرد مذکور هیچگونه مجازات دیگری ندارد، اقدامات لازم صورت بگیرد. 

وی تاکید کرد: طی روز‌های اخیر ۴۰ نفر از محکومان قصاص با تلاش‌های صورت گرفته و لطف اولیای دم حکمشان اجرا نشد، آیا نمی‌شود برای باقی محکومان قصاص کاری کرد؟ اینکه از جای دیگر اختیار نمی‌خواهد و بودجه هم نمی‌خواهد؛ نیاز به همت و همفکری همه مدیران استان است.

رئیس دستگاه قضا از معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضاییه نیز خواست که در اسرع وقت اقدامات لازم و مقتضی را در زمینه تامین تجهیزات واحد‌های قضایی استان سیستان و بلوچستان انجام دهد. 

رئیس قوه قضاییه همچنین از رئیس سازمان‌ها خواست تا شرایط انتقال زندان‌های خاش، سراوان و زاهدان به محوطه‌های خارج از شهر را مورد بررسی قرار دهد و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. 

رئیس عدلیه در ادامه به رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دستور داد تا ضمن بررسی و پیگیری موضوعات «ایجاد دفاتر خدمات قضایی در شهر‌های فاقد این دفاتر» و همچنین «تامین تجهیزات مورد نیاز واحد‌های پزشکی قانونی در شهر‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان»، اقدامات لازم را در این زمینه‌ها انجام دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12655

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر