هشدار! فریب اینترنت رایگان واتساپ را نخورید

رئیس پلیس فتای بوشهر از مشاهده یک پیام جدید جعلی مجرمانه سایبری تحت عنوان هدیه اینترنت رایگان واتساپ در فضای مجازی خبر داد.

هشدار! فریب اینترنت رایگان واتساپ را نخورید

سرهنگ مهدی قاسمی گفت: در چند روز اخیر پیامی با موضوع واتس‌اپ ۱۰۰ گیگابایت داده اینترنت رایگان را مخصوص ماه رمضان ارائه می‌دهد، همه می‌توانند به صورت رایگان درخواست دهند به‌صورت گسترده در حال انتشار در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان است که این پیام جعلی بوده و در آن از سوی طراح پیام با اظهار اینکه من دریافت کرده‌ام کاربر را ترغیب به کلیک کردن بر روی لینک جانمایی شده، زیر متن پیام می‌کند.

وی افزود: در صورت کلیک بر روی لینک، کاربر به درگاه‌ها و سایت‌های نامعتبر هدایت و اپلیکیشن‌هایی نصب می‌شود که به صورت ماهرانه، مجوزهایی از وی اخذ و به اطلاعات و محتویات تجهیزات هوشمند همراه دسترسی پیدا کرده و احتمال هرگونه سو استفاده را برای مجرمین سایبری، ممکن می‌سازد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر خاطر نشان کرد: شهروندان می‌بایست هوشیار باشند که فریب این‌گونه پیام‌ها را نخورده و در صورت دریافت موارد مشابه و بدون توجه به خواسته مجرمین سایبری، اقدام به حذف پیام دریافتی کنند.

سرهنگ قاسمی به همه کاربران قانون‌مدار فضای مجازی توصیه کرد: تا قبل از هرگونه اقدام در فضای مجازی و به جهت استفاده ایمن از ظرفیت‌های فراوان متصور در بسترهای مختلف اینترنتی به وب‌سایت پلیس فتا مراجعه و ضمن استفاده از مطالب آموزشی و هشدارهای پیشگیرانه، در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی، آنها را به همکارانم منعکس تا به صورت ویژه بررسی و پیگیری شود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15742

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر