خبر مهم درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت در شورای نگهبان

رامین اناری ، با بیان اینکه معمولاً ده روز بعد از ارسال یک طرح، شورای نگهبان پاسخ خود را به رئیس مجلس ابلاغ می‌کند؛ گفت: اکنون در نیمه اسفندماه، در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان هستیم.

خبر مهم درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت در شورای نگهبان

یک فعال کارگری گفت: در انتظار پاسخ شورای نگهبان به طرح ساماندهی هستیم.

سی بهمن، آخرین اصلاحات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به شورای نگهبان ارسال شد؛ رامین اناری، نماینده جمعی از کارگران شرکتی و قراردادی کشور، با بیان اینکه معمولاً ده روز بعد از ارسال یک طرح، شورای نگهبان پاسخ خود را به رئیس مجلس ابلاغ می‌کند؛ گفت: اکنون در نیمه اسفندماه، در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان هستیم.

او افزود: ۲۳ بهمن ماه، طرح ساماندهی با رای قاطع بیش از نود درصد نمایندگان مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم، در همین روزهای باقیمانده تا پایان سال، شورای نگهبان این طرح را تایید کند.

به گفته این فعال کارگری، با تایید نهایی شورای نگهبان، طرح ساماندهی تبدیل به قانون لازم‌الاجرا خواهد شد و تمام نهادهای دولتی، عمومی و خصولتی، ملزم به تبعیت از آن هستند.

اناری با تاکید بر انتظار بیش از دو ساله‌ی حدود یک میلیون کارگر در سراسر کشور تصریح کرد: توقع مشمولان طرح، تایید و ابلاغ طرح ساماندهی قبل از پایان سال است؛ انتظار داریم سال آینده بساط پیمانکاران و دلالان نیروی انسانی در تمام نهادها برچیده شود و از همان ابتدای سال، با کارگران شرکتی و ارکان ثالث، قرارداد مستقیم منعقد کنند. 

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129034

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر