درخواست مهم کارگران شرکتی از شورای نگهبان برای تایید فوری ساماندهی کارکنان دولت

طرح ساماندهی کارکنان دولت به شورای نگهبان رفته است و کارگران و نیروهای شرکتی منتظر تصمیم مهم این شورا هستند

درخواست مهم کارگران شرکتی از شورای نگهبان برای تایید فوری ساماندهی کارکنان دولت

کارگران ارکان ثالث نفت از شورای نگهبان درخواست کردند طرح ساماندهی به تایید برسد.

نمایندگان کارگران ارکان ثالث نفت و گاز کشور از ارسال نامه‌ها و پیام‌های جداگانه به شورای نگهبان خبر دادند.

این کارگران افزودند: در روزهای اخیر، با ارسال نامه‌هایی جداگانه خطاب به شورای نگهبان، خواستار تایید نهایی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شده‌ایم؛ بیش از دو سال است که در بیم و امید و به انتظار ابلاغ و اجرای طرح ساماندهی نشسته‌ایم؛ حالا توقع داریم قبل از پایان سال کار به سرانجام خوش برسد و تایید نهایی شورای نگهبان به ریاست مجلس شورا ابلاغ شود.

به گفته این کارگران، مهم‌ترین بند طرح ساماندهی «حذف پیمانکاران و واسطه‌ها از نهادهای مختلف از جمله وزارت نفت» است که در یک ساختار سلسله مراتبی و ناعادلانه، یک نظام برده داری نوین را در زیرمجموعه‌های نفت و گاز کشور مستقر کرده‌اند.

کارگران ارکان ثالث نفت با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی روز سی‌ام بهمن ماه به شورای نگهبان ارسال شده و امیدواریم طبق روال همیشگی ده تا پانزده روز بعد از ارسال، پاسخ شورای نگهبان ابلاغ شود؛ افزودند: با تایید شورای نگهبان، رئیس مجلس شورا طرح را برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد کرد و سپس، طرح ساماندهی، تبدیل به قانون ساماندهی می‌شود و همه نهادهای مشمول مکلف به تبعیت از آن هستند.

به گفته این کارگران در صورتی که کار طبق پیش بینی‌ها پیش برود، مراحل اجرای طرح ساماندهی استخدام از روزهای آغازین سال آینده کلید خواهد خورد و کارگران شرکتی و ارکان ثالثِ مشمول با اجرای آن «قرارداد مستقیم» می‌شوند.

 

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128866

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر