54 کشته و قطع عضو در حوادث چهارشنبه سوری

براساس اعلام اورژانس کشور از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون 364 نفر در حوادث مربوط به شب آخرین چهارشنبه سال دچار حادثه شده و 10 نفر نیز در این مدت جان خود را از دست داده‌‌اند.

54 کشته و قطع عضو در حوادث چهارشنبه سوری

براساس اعلام اورژانس کشور از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون ۳۶۴ نفر در حوادث مربوط به شب آخرین چهارشنبه سال دچار حادثه شده و ۱۰ نفر نیز در این مدت جان خود را از دست داده‌‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین، «مصطفی ده‌مرده‌ای» رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در ارتباط با آخرین وضعیت مراجعان حوادث چهارشنبه سوری به این بیمارستان گفت: تاکنون چهار مراجعه داشتیم که یک نفر آنان فردی ۱۸ ساله و دارای سوختگی عمیق ۴۵ درصد ناشی از انفجار مواد محترقه است.حال این بیمار وخیم بوده و در آی سی یو بستری شده است.

او افزود: سه نفر دیگر با سوختگی سروصورت و دست مراجعه کردند که درمان و مرخص شده‌اند که مربوط به یک انفجار در منطقه قلعه حسن خان بوده است.

سعید مهرسروش، سخنگوی کمیته حوادث شب آخرین چهارشنبه سال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از ۸ صبح اول اسفند ۱۴۰۰ تا ساعت ۴ امروز ۲۴ اسفندماه تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران در حوادث مرتبط با آخرین چهارشنبه سال ۴۴ مورد بوده است که ۳۱ مصدوم داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ۲۲ مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند و یک نفر نیز متاسفانه جان خود را از دست داده است.

سخنگوی کمیته حوادث شب آخرین چهارشنبه سال تصریح کرد: ۸ مصدوم نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.

مهر سروش خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از مصدومانی که در این مدت به اورژانس مراجعه کرده‌اند استفاده کننده مواد محترقه هستند و  ۶ نفر نیز از عابران عبوری در خیابان بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب‌ها سوختگی و آسیب چشمی بوده است. همچنین یک کودک نیز در این مدت دچار قطع عضو دست شده است.

مهر سروش تصریح کرد: ۲۹نفر از مصدومان آقا و  ۲ نفر نیز خانم بوده‌اند.

"یحیی صالح طبری" سرپرست اورژانس تهرا درباره آخرین آمار حوادث مربوط به شب  آخرین چهارشنبه سال گفت: یک مورد حادثه  انفجار خودرو به دنبال مواد محترقه در شهر قدس، سی متری شورای پایین، خیابان امام رضا به سامانه اورژانس تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه ۲ پسر ۱۸ و ۲۰ ساله مصدوم و به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.

سرپرست اورژانس تهران گفت: این دو جوان در این حادثه دچار آسیب چشمی و سوختگی صورت و دستها به دنبال انفجار مواد محترقه داخل خودرو شدند.

طبری با بیان اینکه دو دستگاه موتور لانس و یک دستگاه آمبولانس  به محل حادثه اعزام‌ شد، گفت: متاسفانه در این حادثه یک آقا مجهول الهویه جان خود را از دست داد.

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور درباره آخرین آمار مربوط به حوادث شب آخرین چهارشنبه سال گفت: متأسفانه از اول بهمن تا امروز تعداد مصدومان چهارشنبه پایان سال ۳۶۴ نفر بوده و فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسیده است.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ۳۱ نفر از مصدومان هنوز بستری هستند، ۴۴ نفر قطع عضو شدند، ۱۱۲ نفر به چشم‌شان آسیب رسیده و ۱۸۱ نفر دچار سوختگی شدند.

 وی تاکید کرد: عاجزانه درخواست می‌کنیم، امشب را کنار خانواده‌ها باشند تا خدای ناکرده عید را به کام خانواده و هموطنان تلخ نکنند.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12215

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر