جزئیات آخرین توافقات مجلس و دولت بر سر طرح ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای شرکتی

اسماعیلی درخصوص اصلاحاتی که اکنون روی مصوبه انجام شده، گفت: از سوی دولت این خواسته شده که در گام اول دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون شوند، بحث آزمون را هم کمیته‌ مربوطه اضافه کرده که این را هم تلاش می‌کنیم به نفع افرادی که هم اکنون شاغل هستند و سابقه‌ی زیادی دارند باشد تا حق آن‌ها ضایع نشود.

جزئیات آخرین توافقات مجلس و دولت بر سر طرح ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای شرکتی

 

 روز گذشته (۲۸ آذر) اصلاحات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد؛ ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی در ارتباط با این اصلاحات گفت: در بحث طرح ساماندهی با حضور آقای مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان، متن جمع‌بندی نهایی کمیته‌ امروز بررسی و رفع ایراد می‌شود و مجددا برای طی کردن سیر قانونی به صحن علنی مجلس ارجاع داده می‌شود.

اسماعیلی درخصوص اصلاحاتی که اکنون روی مصوبه انجام شده، گفت: از سوی دولت این خواسته شده که در گام اول دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون شوند، بحث آزمون را هم کمیته‌ مربوطه اضافه کرده که این را هم تلاش می‌کنیم به نفع افرادی که هم اکنون شاغل هستند و سابقه‌ی زیادی دارند باشد تا حق آن‌ها ضایع نشود.

در همین حال سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون بعد از رایزنی‌های انجام شده در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت مساله آزمون مورد توافق مجلس و دولت قرار گرفت اما درخصوص جزئیات آن هنوز تصمیم‌گیری نشده و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس روی این مساله یک پیشنهادی را با مشورت نمایندگان ارائه دهد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  درخصوص تصمیم‌گیری کمیسیون پیرامون مصوبه ساماندهی کارکنان دولت و اینکه به‌نظر می‌رسد کار بررسی و رفع ایراد در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: نظر کمیسیون درباره‌ طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی همان نظر قبلی‌ست و تغییری نکرده، البته دولت پیشنهاداتی برای اصلاح دارد که در جلسه قبل اعلام کرد. یکی از پیشنهادات این بود که آزمون باشد و خب ما هم آزمون را قبول داریم اما اینکه کیفیت کار به چه شکل باشد موضوعی است که باید روی آن بحث صورت گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته کمیسیون هم بعد از رایزنی‌های انجام شده مساله آزمون مورد توافق مجلس و دولت قرار گرفت اما درخصوص جزئیات آن هنوز تصمیم‌گیری نشده و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس روی این مساله یک پیشنهادی را با مشورت نمایندگان ارائه دهد و در جلسه دیگری درخصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

نمایند مردم اهواز افزود: مهم‌ترین دغدغه نمایندگان برای طراحی طرح ساماندهی کارکنان دولت، توجه به حقوق کارکنانی بود که طی ۱۵، ۲۰ و ۲۵ سال در قالب قراردادهای متنوع در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند؛ در نتیجه الان که بحث آزمون مطرح شده حقوق این عزیزان و اینکه برای این افراد چه شرایطی لحاظ شود یک مساله مهم است که باید درخصوص آن بحث و توافق صورت گیرد.

وی ادامه داد: اینکه افرادی که در آزمون قبول می‌شوند چه وضعیتی دارند و از آن مهم‌تر اینکه افرادی که در آزمون موفق نمی‌شوند چه وضعیتی خواهند داشت؛ نقطه‌ی اصلی ابهام ما در موضوع است.

حسینی تصریح کرد: نظر مجلس این است که افراد موفق در آزمون یک سطح بالاتر از وضعیت فعلی بروند و افرادی که موفق نمی‌شوند ضمن اینکه فرصت دوباره به آنها داده شود، در یک سطح پایین‌تر به کار خود ادامه دهند. 

وی درخصوص نظر غالب در مجلس تاکید کرد: همه‌ی اعضای کمیسیون و اکثریت نمایندگان صحن علنی درباره حذف شرکت‌های واسط نیروهای انسانی متفق القول هستند و معتقدند که این مساله امری‌ست که باید صورت بگیرد.

اصلاحاتِ طرح ساماندهی مطلوب است/ امیدواری برای تایید در شورای نگهبان/ اخراج و حذف نداریم

رامین اناری گفت: اصلاحات روز گذشته در طرح ساماندهی استخدام به ظاهر مطلوب است.

 

رامین اناری، نماینده کارگران قراردادی و شرکتی، در ارتباط با اصلاحات روز گذشته به ایلنا گفت: اصلاحات انجام شده ظاهراً خوب و مطلوب است؛ در نشست روز گذشته مقامات سازمان امور استخدامی هم شرکت داشتند و نمایندگان مجلس با اصلاحاتی که انجام دادند، راه بهانه‌گیری‌ها را بستند.

به گفته اناری، این اصلاحات هفته آینده در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد و احتمال تایید این نسخه اصلاحی در شورای نگهبان بالاست.

او در ارتباط با بحث آزمون و قرار دادن آن در اصلاحیه طرح گفت: این آزمون، یک آزمون داخلی و تخصصی‌ست و با آزمون سراسری سازمان سنجش یا سازمان امور استخدامی متفاوت است. این آزمون به گونه‌ای است که نود درصد شرکت‌کنندگان قبول می‌شوند و اخراج و برکناری نداریم؛ احتمالاً در صورت نمره نیاوردن، آزمون تکرار می‌شود.

این فعال کارگری افزود: اجرای طرح بعد از تصویب و تبدیل به قانون شدن، چند مرحله دارد؛ مرحله‌ی اول نیروهای دولتی و اجرایی تبدیل وضعیت می‌شوند؛ مرحله‌ی دوم، نیروهای خصولتی تبدیل وضعیت می‌شوند و فاز سوم شامل باقی نیروهاست.

اناری ابراز امیدواری کرد این طرح به زودی قبل از پایان سال تبدیل به قانون شده و اجرای فاز اول آن آغاز شود

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118909

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر