آزار و اذیت 7 دختر و زن جوان به بهانه استخدام مدلینگ

دو پسر جوان که هفت دختر را به بهانه استخدام مدلینگ مورد آزار و اذیت قرار دادند در دادگاه کیفری به اتهام تجاوز به عنف تبرئه و به شلاق محکوم شدند.

آزار و اذیت 7 دختر و زن جوان به بهانه استخدام مدلینگ

دو پسر جوان که هفت دختر را به بهانه استخدام مدلینگ مورد آزار و اذیت قرار دادند در دادگاه کیفری به اتهام تجاوز به عنف تبرئه و به شلاق محکوم شدند.

رسیدگی به این پرونده از تابستان سال۱۴۰۰ و با طرح شکایت از ۲ پسر جوان آغاز شد. بررسی شکایت‌ها نشان می‌داد، دو پسر جوان پس از آشنایی در فضایی مجازی با دختران و زنان جوان با آنها قرار گذاشته و بعد دختران مدعی شده بودند که در این قرار با آبمیوه مسموم بیهوش و در خانه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. یکی از زنان در شکایت خود به ماموران پلیس آگاهی گفت: «‌به‌دنبال خانه‌ای در سایت دیوار بودم که با آگهی خانه‌ای روبه‌رو شدم. با آگهی‌دهنده تماس گرفتم و در غرب تهران قرار گذاشتیم. او مرا به مقابل خانه‌ای برد و تا رسیدن صاحبخانه، آبمیوه‌ای داد که با خوردن آن بیهوش شدم. وقتی به‌هوش آمدم متوجه شدم مردی که مرا بیهوش کرده بود و همدستش مرا مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.»

یکی دیگر از شاکیان هم گفت: «یک‌سالی است که ازدواج کرده‌ام و به لحاظ مالی مشکلی نداشتم اما از آنجا که دوست داشتم خودم مستقل باشم، تصمیم گرفتم کار کنم که با سینا آشنا شدم و او عنوان کرد، می‌تواند شغل مناسبی به عنوان مدلینگ برایم پیدا کند و بعد هم با هم قرار گذاشتیم و با آبمیوه مسمومم کرد و من را آزار داد.»

 تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا این‌که یکی از قربانیان با طرح شکایتی سرنخ دستگیری متهمان را به پلیس داد. دختر جوان در شکایت خود گفت: «در اینستاگرام با پسری آشنا شدم که به من پیشنهاد مدلینگ داد. مدعی بود شرکتش در امارات است و می‌تواند زمینه‌های پیشرفت مرا فراهم کند. فریب حرف‌هایش را خوردم و با او قرار گذاشتم. با گوشی‌ام، لوکیشن خانه را برای خواهرزاده‌ام فرستادم. درآنجا پسر دیگری نیز بود که آنها مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و با همان وضعیت مقابل خانه‌مان رها کردند.»

با کمک این شاکی، ماموران خانه دو متهم را شناسایی کرده و آنها را در دو عملیات دستگیر کردند. در ادامه چهره بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها منتشر شد و چند دختر دیگر علیه آنها شکایت کردند. با افزایش شکایت‌ها به عدد ۷، رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد. 

دو پسر جوان اما در مراحل تحقیقات و محاکمه منکر آزار و اذیت دختران شده و اتهام تجاوز به عنف را قبول نکردند. یکی از متهمان گفت: «هیچ‌کدام از شاکی‌ها را نمی‌شناسم و با آنها ارتباطی نداشته‌ام. فقط با یکی از آنها چندبار تماس تلفنی داشته‌ام. آنها به‌واسطه این‌که در اینستاگرام باهم دوست هستند با کشیدن نقشه‌ای سعی دارند از من اخاذی کنند. در خانه من مواد بیهوشی پیدا نشده و این مواد از خانه دوستم شهرام کشف شده، بنابراین من بی‌گناهم.»

در ادامه متهم دیگر پرونده به جایگاه رفت و گفت: «به هیچ‌کدام از آنها تجاوز نکرده‌ام و زور و تهدیدی در کار نبوده است.»  قضات شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران دو پسر جوان را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه کرده و به خاطر ارتباط با شکات به ۱۰۰ضربه شلاق محکوم کردند. این حکم با اعتراض شاکیان پرونده رو‌به‌رو و به دیوان‌عالی کشور ارسال شد‌. قضات دیوان‌عالی کشور پس از بررسی پرونده، رای دادگاه کیفری را تایید کردند.

منبع : رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114354

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر