اظهارات جنجالی قالیباف درباره وضعیت بحرانی وزارت آموزش و پرورش

قالیباف از وضعیت تغییر وزیر در وزارتخانه آموزش و پرورش و مطالبات معلمان انتقاد کرد.

اظهارات جنجالی قالیباف درباره وضعیت بحرانی وزارت آموزش و پرورش

قالیباف از وضعیت تغییر وزیر در وزارتخانه آموزش و پرورش و مطالبات معلمان انتقاد کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد که حل این مشکلات، پیچیده‌ نیست و راهکار آن وجود دارد و با تدبیر و تصمیم درست می توان مشکل را حل کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی  امروز(یک‌شنبه،۳۰مهر) که پیرامون مشکلات آموزش و پروش برگزار شد،گفت: در طول ۱۸ سال گذشته ۱۵ وزیر و سرپرست این وزارتخانه مهم تغییر کرده است و با این شرایط آیا کسی می‌تواند از کارنامه این وزارت، دفاع کند؟

رئیس مجلس با اشاره به اتفاقات اسفند ۱۴۰۱ و عدم پرداخت حقوق معلمان که به کنار رفتن وزیر سابق آموزش و پرورش منجر شد، گفت: به نظر می‌رسد در آموزش و پرورش مسائلی وجود دارد که حل نشده و حل و فصل آن نیاز به تدبیر دارد.

وی درباره به کارگیری معلمان بازنشسته برای حل فوری مشکل پیش آمده تأکید کرد: البته زمانی که به معلمان بازنشسته پیشنهاد تدریس برای یکسال داده می شود، ممکن است استقبال کمی انجام شود اما وقتی اعلام شود که بازنشستگان مثلا برای ۵ سال می توانند به صورت حق التدریس به نظام آموزشی کمک کرده و حق التدریس خود را نیز دریافت می کنند، طبیعتا با استقبال بیشتری مواجه خواهیم بود. لذا به نظر می رسد که حل این مشکلات، پیچیده‌ نیست و راهکار آن وجود دارد و با تدبیر و تصمیم درست می توان مشکل را حل کرد.

رئیس مجلس افزود: در شرایطی که استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به ۴ سال زمان نیاز دارد، می توان برای حل مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها که رشته‌های آنها مورد نیاز آموزش و پرورش است، کمک گرفت و این افراد را پس از حضور در یک دوره ۶ ماهه تربیت معلم، جذب و آماده حضور در کلاس درس کرد.

قالیباف همچنین با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً پس از بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی، جلسه‌ای رسمی در صحن مجلس برگزار و به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111283

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        اقای قالباف ماجمعی ازفرهنگیان گرگان باتوجه به گدشت۱ماه هنوزابلاع بازنسشتگی مان نیامده این برج یعنی مهرماه حقوق نداریم باتوجه به مستاجربودن داشتن اقساط پدربزرگ بودن چکارکنیم اخه این درست باماه به از۳۰سالخدمت اینطوری رفتارشوداین مسلمانی است

      ارسال نظر