خبر بد مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای معلمان و فرهنگیان

در خراسان رضوی ۳۰ هزار نیروی انسانی کمبود داریم.

خبر بد مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای معلمان و فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عمده چالش نظام تعلیم و تربیت این استان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در خراسان رضوی ۳۰ هزار نیروی انسانی کمبود داریم.

 

به گزارش عرشه آنلاین؛ سید امیر شوشتری امروز در جلسه شورای آمورش و پرورش تربت حیدریه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همراه بود، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۲۵۰۰ کلاس درس بدون معلم داریم که ۲۲۰۰ کلاس در مشهد و اطراف آن است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ساخت ۷ هزار کلاس برای استان نیاز است، گفت: باید در تجاری سازی و مولد سازی و بهره‌برداری از فضاها ریسک کنیم و وارد میدان شویم و مسئولان شهرستانی و استانی را ترغیب و تشویق و به انها طرح بدهیم. 

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در حال حاضر در شهر تربت حیدریه ۱۰ مدرسه فرسوده نیازمتد تخریب و بازسازی است.

حجت صالحی گفت: سرانه فضای آموزشی در شهر تربت حیدریه ۳.۸ متر مربع است  در حالی که میانگین استانی ۴.۳ و کشوری ۵.۷ متر مربع است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۷ هزار دانش آموز و ۲۸۵ فضای آموزشی داریم که ۶۸ درصد مدارس ابتدایی شهر و ۱۸ درصد متوسطه اول نیز دو شیفت هستند. 

قلی زاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه رخ در این جلسه گفت: کمبود نیروی انسانی عمده ترین مشکل آموزش و پرورش رخ و تامین آن بسیار سخت شده و اکنون رایزنی با  فرهنگیان بازنشسته هم نتوانسته کمک چندانی به ما کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ مدرسه ابتدایی و ۱۷ مدرسه متوسطه داریم، افزود: آمار ترک تحصیل بخاطر پراکندگی و مشکل سرویس دهی به مدارس در روستاها بسیار بالاست. 

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی مدارس کشور چهار مصوبه  برای ادارات پنج گانه منطقه به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: مقرر شد در گام نخست اعتبارات نوسازی مدارس ادارات پنج گانه که امسال ۸۰۰ میلیارد ریال بود با ۲۰ درصد رشد به ۹۶۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

زنگنه گفت: همچنین مصوب شد سهم قیر رایگان در صورت تائید به پنج اداره منطقه تعلق خواهد گرفت و احداث هنرستان تخصصی زعفران در شهرستان زاوه و تکمیل و تجهیز هنرستان کشاورزی پسته مه‌ولات و تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای هر اداره دیگر مصوبات امروز بود.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108747

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر