خبر مهم برای کنکوری‌های دانشگاه آزاد +لینک نتایج azmoon.iau.ir

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه اعلام خواهد شد.

خبر مهم برای کنکوری‌های دانشگاه آزاد +لینک نتایج azmoon.iau.ir

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه اعلام خواهد شد. نتایج در این سایت قابل نمایش است :https://azmoon.iau.ir/

به گزارش عرشه آنلاین، نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلبانی که پس از دریافت نتایج کنکور سراسری 1402 برای مرحله آزمون کتبی، با دریافت رتبه قبولی کنکور مجاز به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد شده باشند، می توانند با مشاهده نتیجه خود به صورت اینترنتی از وضعیت پذیرش نهایی در دانشگاه مورد نظر آگاه شوند. برخلاف ثبت نام کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، نتایج نهایی دانشگاه آزاد به طور کاملا جداگانه، از طریق وبسایت اختصاصی این دانشگاه منتشر می گردد که متقاضیان جهت مشاهده کارنامه می بایست کد 7 رقمی دسترسی خود را به همراه داشته باشند.

پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شده است.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به‌جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هم‌زمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون پذیرفته شدند. همچنین با توجه به آمار پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، حدود ۶۱ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۳۹ درصد مرد هستند.

سوالات متداول

۱- آدرس سایت اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چیست؟

این نتایج از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.org منتشر می شود.

۲- آیا نتایج انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق یک سایت مشترک اعلام می شود؟

خیر، اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد.

۳- اطلاعات لازم برای ورود به صفحه اینترنتی اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد چیست؟

بدین منظور می بایست کد ملی و کد دسترسی خود را هنگام ورود به سامانه ثبت کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108851

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر