غیبت این دانش‌آموزان موجه است +فیلم

غیبت دانش آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند موجه و استفاده از ماسک در مدارس ومراکز آموزشی الزامی است.

 غیبت این دانش‌آموزان موجه است +فیلم

غیبت دانش آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند موجه و استفاده از ماسک در مدارس ومراکز آموزشی الزامی است.

یک مقام آموزش و پرورش از مدیران و معاونین مدارس خواست با خانواده‌ها همکاری لازم راداشته باشند تابرای دانش آموزانی که سلامت هستند، مشکلی به وجود نیاید؛ البته غیبت دانش آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند، موجه است.

وی خاطر نشان کرد: غیبت دانش‌آموزانی که دچار علائم سرماخوردگی هستند، موجه است؛ از این رو، ضروری است مدیران و والدین با یکدیگر همکاری نمایند.

آموزش و پرورش اعلام کرد  دانش‌آموزانی که دچارعلائم سرماخوردگی هستندتابهبود کامل این علائم در منزل استراحت نمایند، همچنین لازم است والدین ازفرستادن فرزندانشان به مدرسه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم، والدین تازمانی که فرزندانشان به بهبودی کامل نرسیده‌اند ازحضور آن‌ها به مدرسه جلوگیری کنند

کودک مبتلا را به مدرسه نفرستید | ویروس غالب کدام است؟

دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از دلایل افزایش موارد ویروس‌های تنفسی را فعالیت مدارس می داند و می‌گوید: الان فصل فعالیت مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها است و عفونت‌های تنفسی به خصوص کرونا به راحتی منتقل می‌شوند. بچه در مدرسه مبتلا می‌شود و ویروس را در خانواده خود می‌چرخاند. خواهش ما از والدین این است که کودک بیمار را به مدرسه نفرستند تا کاملا بهبود یابد و بقیه بچه‌ها را مبتلا نکند.

این پزشک در پاسخ به این سوال که کودکی که به سویه کرونا مبتلا می‌شود و بعد از بهبود دوباره به مدرسه برود، آیا دوباره مبتلا نخواهد شد، توضیح می‌دهد: زمانی که کودک بهبود پیدا می‌کند، تا مدت‌ها در برابر آن سویه مقاوم می‌شود. البته ممکن است مبتلا به ویروس دیگری شود. چون این طور نیست که بگوییم اگر مبتلا به کرونا شدید، دیگر به آنفلوآنزا مبتلا نخواهید شد. برخی افراد، هردو ویروس را با هم می‌گیرند و بسیار بدحال می‌شوند و این گاهی خیلی خطرناک است.

به گفته دکتر محرز، در ماه‌های مهر و آبان آنفلوآنزا در کشور ما غلبه بیشتری داشته و مواردش بیشتر بوده، اما در شهریورماه، ویروس غالب، کووید بود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا درباره راه پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های تنفسی توضیح می‌دهد: تنها راه پرهیز از ابتلا به عفونت‌های تنفسی، همچنان رعایت پروتکل‌های سه‌گانه است که سازمان جهانی بهداشت (WHO) هم روی آن تاکید دارد؛ «شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی.» به خصوص در اتوبوس و مترو و تاکسی که رعایت فاصله ممکن نیست. وجود تهویه مناسب هم خیلی مهم است. حالا تا زمانی که هوا خوب است، تهویه را می‌توان رعایت کرد. اما هوا که سرد بشود، پنجره‌ها به خصوص در مکان‌های عمومی بسته می‌شود و احتمال افزایش موارد ویروس‌های تنفسی مثل کرونا و آنفلوآنزا بیشتر می‌شود.

دکتر محرز می‌گوید: یکی از مواردی که آمار عفونت‌های تنفسی را بالا می‌برد، مادران شاغل هستند که برای این که به کار خودشان هم برسند، کودک مبتلای خود را به مدرسه و مهدکودک می‌فرستند و باعث انتشار عفونت بین سایر افراد می‌شوند. در حالی که فرد مبتلا به عفونت‌های تنفسی باید ۳ تا ۵ روز در خانه بماند تا دوره عفونت‌زایی‌اش بگذرد. بعضی‌ها می‌گویند ما شاغلیم و سخت است که مرخصی بگیریم و در خانه بمانیم. در حالی که می‌توان به راحتی از پزشک گواهی گرفت. اتفاقا فرهنگ مرخصی گرفتن در مواقع بیماری "باید" در کشور ما جا بیفتد.

نشانه‌های سرماخوردگی در دانش‌آموزان را جدی بگیرید

معاون وزیر بهداشت: نیز گفت ؛ اگر دانش‌آموزی علائم سرماخوردگی دارد، نباید به مدرسه برود.

استفاده از ماسک در اماکن و محیط‌های سرپوشیده با حضور جمعیت زیاد، توصیه می‌شود.

 

دانش آموزان با علائم کرونا؛ ماسک بزنند یا در خانه بمانند؟

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107530

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر