این خبر عجیب وزیر آموزش و پرورش را شرمنده کرد / صحرایی : روی من سیاه است

وزیر آموزش و پرورش اشرمنده آن دانش آموز هنرستانی در رشته برق هستم که به جای سیم، کاموا دستش می‌دهند

این خبر عجیب وزیر آموزش و پرورش را شرمنده کرد / صحرایی : روی من سیاه است

این خبر شرمندگی وزیر آموزش و پرورش را بدنبال داشت . در برخی هنرستانها هیچ امکانات فنی و مهارت آموزی وجود ندارد 

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش یکشنبه شب با حضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، خود به این موضوع اعتراف کرد او اظهار کرد: شرمنده آن دانش آموز هنرستانی در رشته برق هستم که به جای سیم، کاموا دستش می‌دهند

صحرایی با بیان اینکه بازآرایی هنرستان ها را به دلیل تنوع موجود در دستور کار داریم، گفت: در حال حاضر هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش را داریم اما علیرغم این تنوع، تفاوتی وجود ندارد، از این رو بازآرایی هنرستان ها را در دستور کار داریم. همچنین طرح ملی مهارت را با این هدف که هر دانش آموز در هر سال یک مهارت بیاموزد، در دستور کار ستاد راهبری اجرای سند تحول بنیادین قرار داده ایم. باید هنرستان‌های هم جوار با صنایع مثل هنرستان های هم جوار کارخانه ها را ایجاد کنیم. اگر سهم هنرستان‌ها اضافه شود باید تجهیزات هنرستان ها قوی شود. من شرمنده آن دانش آموزی هستم که در رشته برق درس می‌خواند اما به جای سیم، کاموا به دستش می‌دهند. روی من سیاه که این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: دو درصد از عوارض گاز را برای تجهیز هنرستان ها داده اند که ان‌شاءالله اگر زودتر پرداخت شود هنرستان ها را تجهیز می کنیم. این پیشنهاد خوب است که برای مثال نیروهای مسلح کمک کنند بچه هایی که کار پیدا می کنند همانند بچه هایی که وارد دانشگاه می شوند، دیرتر به سربازی بروند. ما تعیین کرده بودیم ۴۵ درصد از بچه های متوسطه به سمت هنرستان ها سوق پیدا کنند اما گویا مجلس این رقم را به ۵۰ درصد رسانده است که خوب است. می‌توانیم در آموزش و پرورش دانش آموزان را صاحب شغل کنیم تا در سن پایین صاحب شغل شوند که اگر صاحب شغل شوند در آینده راحت ‌تر ازدواج می‌کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107438

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر