پایان روزهای جهنمی | از شنبه منتظر باران باشید

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

پایان روزهای جهنمی | از شنبه منتظر باران باشید

هواشناسی چه پیش بینی از هوا دارد؟ هشدار هواشناسی درباره طوفان و بارش باران‌ یک هشدار نارنجی و ۲ هشدار زرد برای  استان‌های شنالی کشور خبر داد. سازمان هواشناسی کشور از مخاطرات جوی همچون سیل و صاعقه و وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های مختلف کشور خبر داد.. سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، طوفان و خیزش گرد و خاک و ریزگردها هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور برای چند استان کشور، طوفان، تندباد لحظه‌ای، وزش باد شدید و سیلاب پیش‌بینی کرده است.  بر اساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور، چند استان درگیر طوفان و بارش باران‌های سیل‌آسا می‌شوند

این استان‌ها بارانی می‌شوند | خنک شدن هوا در چند استان تا ۱۲ درجه

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) به‌تدریج‌، با شمالی‌ شدن جریان‌ها از سوی دریای خزر در مناطقی‌ از اردبیل‌، گیلان، مازندران و ارتفاعات‌ گلستان رگبار پراکنده باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد. در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار حاکم‌ است.

جمعه‌، علاوه بر سواحل‌ شمالی‌ کشور، در شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌ و خراسان شمالی‌ و بعدازظهر در برخی‌ نقاط‌ هرمزگان و جنوب‌ فارس‌ رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

شنبه‌ در غرب‌ گیلان و شمال استان‌های اردبیل‌، آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌ بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌، با تقویت‌ جریان‌های شمالی‌ روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی‌ از خراسان شمالی‌، اردبیل‌، آذربایجان شرقی‌ و شمال آذربایجان غربی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

دوشنبه‌ بارش‌ در غرب‌ مازندران، گیلان، مناطقی‌ از اردبیل‌ و شمال آذربایجان شرقی‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و وزش‌ باد در نوار شمال شرق‌ و شرق‌ کشور افزایش‌ می‌یابد.

دمای هوا طی‌ روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ در شمال غرب‌، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر کاهش‌ می‌یابد.

همچنین‌ یکشنبه‌ در کل‌ نوار شمالی‌ کشور دما به طور محسوسی‌ کاهش‌ می‌یابد که‌ پنجشنبه‌ کاهش‌ دما در استان‌های اردبیل‌ و گیلان بین‌ ۸ تا ۱۰ درجه‌ و یکشنبه‌ بین‌ ۵ تا ۸ درجه‌ است‌.

روز یکشنبه‌ کاهش‌ دما در خراسان شمالی‌ بین‌ ۸ تا ۱۲ درجه‌ و در استان‌های مازندران، گلستان و سایر مناطق‌ شمال غرب‌ بین‌ ۴ تا ۷ درجه‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

تنگه‌ هرمز از امروز تا بعدازظهر جمعه‌ و دریای خزر نیز پنجشنبه‌ و بعدازظهر شنبه‌ تا دوشنبه‌ مواج‌ است‌.

شنبه‌ در بخش‌هایی‌ از نوار غربی‌ کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز، شمال شرق‌ و شرق‌ کشور وزش‌ باد شدید روی می‌دهد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105099

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر