خبر مهم آموزش و پرورش این استان برای معلمان و فرهنگیان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از آغاز دوره توانمندسازی معلمان شاغل در مدارس و مراکز غیر دولتی استان خبر داد.

خبر مهم آموزش و پرورش این استان برای معلمان و فرهنگیان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت:ارتقای اعتماد به نفس تحصیلی در بین دانش آموزان و معلمان وابسته به میزان آموزش تخصصی معلمان و مربیان است.

 فرشید قاسمی امروز در آیین افتتاح دوره توانمند سازی دبیران شاغل در مدارس و مراکز غیر دولتی استان فارس که به صورت همزمان در همه استانها با حضور برخط وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مسوولین دانشگاههای فرهنگیان از تهران و در شیراز در پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: ارتقای اعتماد به نفس تحصیلی در بین دانش آموزان و معلمان وابسته به میزان آموزش تخصصی معلمان و مربیان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اگر این آموزش ها به نحو مطلوب صورت پذیرد می تواند، منجر به شکوفایی نسل چهارم تربیتی شود. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تاکید بر نقش موثر معلمان در آینده ترییتی دانش آموزان تصریح کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی باید به الویت اجرایی همه مدارس تبدیل تبدیل شود.

مجید بذرافکن کسب مهارت های تخصصی را ضامن اجرای مناسب فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس دانست.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: دوره‌های توانمندسازی آموزشی و پرورشی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی همزمان با سراسر کشوردر استان فارس برگزار می شود.

عقیل علیشاهی بیان کرد: تحول در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی کشور برای اولین بار در قالب دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اموزش و پرورش استان فارس گفت: استان فارس با بهره گیری از ظرفیت اداره کل آموزش و پرورش فارس و دانشگاه فرهنگیان در پی ارتقای هر چه بیشتر کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس ومراکز غیر دولتی این استان را دارد.

معاون دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا است و مفتخر است که ماموریت دوره توانمند سازی معلمان مشتاق و دلسوز مدارس و مراکز غیر دولتی را به بر عهده دارد.

وحیدی افزود: هدف اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی می باشد و این دوره کاملا با این ماموریت دانشگاه فرهنگیان هم راستا است.

خاطر نشان می شود؛ دوره‌های توانمندسازی آموزشی و پرورشی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی در طی یک فرآیند سه ساله و شش پودمان در استان فارس اجراخواهد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100720

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر