خبر مهم آموزش و پرورش برای فرهنگیان و معلمان فارس

آموزش و پرورش استان فارس جزئیات استخدام معلم و نقل و انتقالات درون و برون استانی فرهنگیان در این استان را اعلام کرد.

خبر مهم  آموزش و پرورش برای فرهنگیان و معلمان فارس

آموزش و پرورش استان فارس از کمبود معلم در مدارس خبر داد و جزئیات استخدام معلم و آموزگار در این استان را اعلام کرد. مهلت ثبت‌نام نقل و انتقالات درون و برون استانی فرهنگیان آموزش و پرورش استان فارس اعلام شد. آموزش و پرورش استان فارس جزئیات شیوه‌نامه نقل و انتقالات برون استانی فرهنگیان را اعلام کرد. آموزش و پرورش استان فارس از تسهیل فرآیند نقل و انتقال فرهنگیان خبر داد. ۷۴۳ آموزگار مقطع ابتدایی برای اول مهرماه امسال در آموزش و پرورش استان فارس استخدام می‌شوند. آموزش و پرورش فارس از جذب ۳۵۰۰ معلم در مدارس فارس خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: بیش از ۳۵۰۰ معلم در فرآیند استخدام‌های جدید، جذب آموزش و پرورش می‌شوند و از اول مهر امسال وارد مدارس می شوند. 

مجید زارعی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های فارس، گفت: نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگاران به زودی اعلام و فرآیند مصاحبه از ششم تیرماه امسال آغاز خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: جذب نیروهای جدید منجر به تسهیل فرآیند نقل و انتقال فرهنگیان در استان خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه کار ساماندهی نیروی انسانی در فارس با رویکرد تکریم همکاران و محوریت خانواده انجام خواهد شد، گفت: در نقل و انتقالات درون استانی سیاست، حل مشکل فرهنگیان و رعایت حقوق دانش‌آموزان است؛ نباید کار به گونه‌ای باشد که کلاسی در ابتدای مهر بدون معلم بماند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس از ارائه مصوبه‌ای در خصوص تبدیل انتقال موقت به دائم به کلانشهر شیراز خبر داد و افزود: رایزنی‌هایی با تامین اجتماعی انجام شده است و در خصوص تقسیط بدهی های آموزش و پرورش به تامین اجتماعی قول مساعد گرفته‌ایم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سال تحصیلی جدید هم کمبود نیروی انسانی به عنوان یک مشکل، وجود خواهد داشت، اضافه کرد: برای حل این مشکل از ظرفیت بازنشستگان، استخدام‌های جدید، سرباز معلم و... بهره‌مند خواهیم شد.

استخدام ۷۴۳ آموزگار در آموزش و پرورش استان شیراز

به گفته معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس، ۷۴۳ آموزگار مقطع ابتدایی برای اول مهرماه امسال در شیراز استخدام می‌شوند و تا حد قابل قبولی هر ٤ ناحیه شیراز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

محید زارعی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در نیروی انسانی، شایسته گزینی در انتخاب معلم، گفت: با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب و تکالیف سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی، تصمیمات جدیدی در زمینه نیروی انسانی اتخاذ شده است.

او به موضوع نقل و انتقالات درون و برون استانی فرهنگیان فارس اشاره و اعلام کرد: شیوه‌نامه نقل و انتقالات برون استانی ششم خردادماه جاری به مناطق، نواحی و شهرستان ها ابلاغ شده و ثبت‌نام از ١٠ خرداد ماه در سامانه Mymedu.ir  آغاز شده است و تا ششم تیرماه ادامه دارد؛ نتایج نیز ١٠ مردادماه از طریق وزارتخانه اعلام می شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس  با بیان اینکه برحسب موافقت استان‌های مبدا و مقصد، نقل و انتقال انجام خواهد شد، به نقل و انتقالات درون استانی اشاره و خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات درون استانی بر اساس دستورالعمل و چارچوب وزارتخانه انجام می‌شود که این مهم نیز امروز به نواحی، مناطق و شهرستان‌ها ابلاغ شده و تا ٥ تیرماه مهلت ثبت‌نام وجود دارد.

او ادامه داد: از امروز تا ٥ تیرماه نیز معلمانی که دارای بیماران حاد و صعب العلاج هستند، می‌توانند به آموزش وپرورش منطقه مبدا مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس همچنین با بیان اینکه از ٢٤ خرداد تا ١٥ تیرماه آموزش و پرورش مناطق مبدا کار کنترل و بررسی موارد انتقالی را انجام می‌دهند، گفت: از ١٦ تیر تا ٣٠ تیرماه نیز پردازش درخواست‌ها در اداره کل انجام و نهایتا یکم مرداد نتایج اعلام و از یکم تا ١٥ مرداد هم رسیدگی به اعتراضات انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در نقل و انتقالات امسال استثناء نداریم و در راستای جوانی جمعیت به معلمانی که دارای سه فرزند زیر ١٢ سال هستند امتیاز تعلق می‌گیرد، افزود: امسال با پیگیری‌های انجام شده انتقال موقت همکارانی که سه سال اقامت موقت در کلانشهر شیراز داشته‌اند به دائم تبدیل شده است که این مهم شامل ١٧٩٣ معلم شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس همچنین ضمن بیان اینکه سیاست ما در ساماندهی کمک به رفع نیاز مدارس بوده است، به وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در سال ١٤٠٢ اشاره و تعداد نیروی شاغل آموزش و پروش استان را ٦١ هزار و ٧٢٣ نفر اعلام کرد.

زارعی با بیان اینکه پیش بینی تعداد همکاران بازنشسته به بیش از ٦٨٦٨ نفر برسد، افزود: پیش بینی جذب نیرو از طریق ماده ٢٨ به تعداد ٣٢٨٧ نفر شده است. همچنین امسال ١٢٢٠ نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان داریم.

او ادامه داد: در عین حال کمبود نیروی انسانی ١٠ هزار و ٣٠٠ نفری داریم که راههای تامین آن مطابق با سال‌های گذشته با استفاده از ظرفیت همکاران بازنشسته، حق التدریس غیرموظف به شاغلین، استفاده از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان و بکارگیری ١٨٩ نفر سرباز معلم پیش‌بینی شده است. 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس گفت: تصمیم داریم از ظرفیت ماده ١٠٣ قانون مدیریت کشوری استفاده کنیم، البته در صورت کمبود نیرو از راههای جایگزین نیز استفاده خواهد شد.

به گفته زارعی، ۷۴۳ معلم ابتدایی برای اول مهرماه امسال در شیراز استخدام می‌شوند و تا حد قابل قبولی هر چهار ناحیه شیراز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس با تصریح بر این نکته که نگران کمبود نیروی انسانی هستیم ولی در تلاشیم تا این مشکل با پیش‌بینی‌هایی که در سطح وزارتخانه انجام شده است، مرتفع شود، گفت: ثبت نام آموزش دبیری و هنرآموز نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.۱۶۵۱ نفر سهمیه استخدام دبیری و هنرآموز داریم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس ضمن بیان اینکه فارس ۱۹۸۸ سهمیه جذب آموزگار از ٢٨ هزار سهمیه کشور دارد، از در دستورکار قرار داشتن به‌گزینی و شایسته‌گزینی در جذب نیرو خبر داد و گفت: ٦٠ درصد کار شایسته گزینی توسط کانون‌های ارزیابی انجام می‌شود. اما ارزیابی تکمیلی سیستمی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93417

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر