سقوط تاریخی بورس | در بازار چه خبر است؟

امروز شاخص کل بورس به صورت غیرمنتظره ریزش سنگینی را تجربه کرد.

سقوط تاریخی بورس | در بازار چه خبر است؟

بورس سقوط کرد. رکورد سقوط و ریزش شاخص بورس شکسته شد. ریزش سنگین و غیرمنتظره دوباره بورس بار دیگر، فعالان بازار سرمایه را شوکه کرد. شاخص بورس ۴۹ هزار واحد ریخت. امروز «یکشنبه، ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲» شاخص کل بورس به صورت غیرمنتظره ریزش سنگینی را تجربه کرد. در معاملات امروز بورس، تنها ۳۵ نماد مثبت و ۳۸ نماد نیز در وضعیت صف خرید بودند اما ۲۷۱ نماد منفی و ۲۴۵ نماد صف فروش بودند که بسیار غیرقابل انتظار است. با سقوط تاریخی و ریزش شاخص بورس برای دومین روز متوالی، گمانه‌زنی‌ها درباره سقوط دستوری بورس تقویت شده است.

بسیاری از تحلیلگران، بازار سرمایه را با توجه به رسیدن به کف‌های جذاب صعودی پیش‌بینی کرده بودند اما شاخص باز هم اصلاح کرد و سقوط سنگینی را تجربه کرد.

در حالی که فعالان بازار سرمایه انتظار رشد در شاخص کل بورس را داشتند اما شاخص به صورت غیرمنتظره ریزش سنگینی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: فوری | بورس تعطیل می‌شود؟

شاخص کل بورس در معاملات امروز «یکشنبه، 25 تیر ماه 1402» باز هم یک ریزش غیرمنتظره را تجربه کرده تا فعالان بازار سرمایه دوباره شوکه شوند، در معاملات امروز بیش از ۴۹ هزار واحد شاخص ریزش کرده و به جایگاه ۲ میلیون و ۲۱ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: پشت‌پرده روز سیاه بورس | نامه جنجالی مخبر

در معاملات امروز تنها ۳۵ نماد مثبت و ۳۸ نماد نیز در وضعیت صف خرید بودند اما ۲۷۱ نماد منفی و ۲۴۵ نماد صف فروش بودند که بسیار غیرقابل انتظار است.

ارزش معاملات خرد عدد ۵,۲۷۰ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۴ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۲۸ درصد کاهش داشته است.

گروه اطلاعات و ارتباطات با ارزش معاملات ۵۸ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۱۵۴ میلیارد تومان و گروه غذایی با ارزش معاملات ۳۰۹ میلیارد تومان قرار دارند.

ارزش صف‌های خرید ۲۷۵ میلیارد تومان است که کاهش ۱۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۴۱۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۹۰۸ میلیارد تومان قرار دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97584

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر