سقوط بورس رکورد تاریخی زد

ریزش بورس رکورد تاریخی جدیدی زد و ریزش ۱۰۹ هزار واحدی در کمتر از یک ساعت در بورس ثبت شد.

سقوط بورس رکورد تاریخی زد

بورس سقوط کرد. رکورد سقوط و ریزش بورس در معاملات امروز «دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲» شکسته شد؛ در صورتی که هیچ اتفاق بنیادی خاصی در بورس نیفتاده است. ریزش بورس رکورد تاریخی جدیدی زد و ریزش ۱۰۹ هزار واحدی در کمتر از یک ساعت در بورس ثبت شد.

بیشتر بخوانید: فوری | بورس تعطیل می‌شود؟

دو روز است که هیجان به شدت منفی در بورس غالب شده و امروز نیز این هیجان در بورس در معاملات دیده می‌شود و شاخص کل توانست رکورد ریزش را در یک روز در کمتر از یک ساعت از آغاز معاملات جابجا کرده و با ریزش ۱۰۹ هزار واحدی به شاخص ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار واحد برسد.

بیشتر بخوانید: واکنش ها به وضعیت بورس | عشقی از بورس می رود

در پایان معاملات امروز شاخص کل ریزش بیش از ۵ درصدی به میزان ۱۲۵۷۶۱ واحد داشت و به جایگاه ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید که بیشترین ریزش تاریخ بورس بوده و سازمان بورس این اختیار را دارد که معاملات امروز را باطل کرده و بورس را تا ۲ روز تعطیل اعلام کند.

بورس

در معاملات روز دوشنبه ۶۰۰ نماد صف فروش، ۲۴ نماد منفی، ۹ نماد مثبت و ۴۲ نماد صف خرید هستند، ارزش معاملات خرد نیز تاکنون به ۱۱,۱۸۲ میلیارد تومان رسیده است.

ارزش معاملات خرد در معاملات دوشنبه به ۱۱,۸۷۷ میلیارد تومان رسیده و شاهد تغییر مالکیت نقدینگی به حقوقی (خروج نقدینگی) به میزان ۴,۳۴۸ میلیارد تومان بودیم. ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت نیز به عدد ۹۳۸ میلیارد تومان رسید.

ورود پول هوشمند به میزان ۳,۴۳۳ میلیارد تومان بوده و خروج پول هوشمند به میزان ۳۵۰۴ بود، ارزش صف‌های خرید ۶۰۰ میلیارد تومان بود که کاهش ۱۳۳۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش عجیب و غریب ۸۲۸۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۴,۹۸۸ میلیارد تومان قرار دارد.

بازار سرمایه همانند روز گذشته با فشار عرضه همراه بود؛ به‌صورتی که شاخص کل بازار سهام در 20 دقیقه ابتدای بازار، 80 هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد؛ اکثر سهم‌ها در نزدیکی صف‌های فروش در حال معامله هستند.

گفتنی است، در روز گذشته نیز شاخص کل بازار سهام، با ریزشی نزدیک به 100هزار واحدی همراه بود که به‌دنبال این ریزش، حقیقی‌ها حدود 4 هزار میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

همچنین لازم به ذکر است؛ اگرچه اصلاح در سطوح تکنیکالی، پس از یک رالی صعودی طبیعی است، اما یادآوری تجربه تلخ سال 99، علتی است که سرعت ریزش را در این روزها تشدید کرده است.

بورس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86064

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر