زمین رایگان 250 متری بگیرید + مشمولان و لینک ثبت‌نام

آخرین اخبار و جزئیات درباره ثبت‌نام زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت اعلام شد.

زمین رایگان 250 متری بگیرید + مشمولان و لینک ثبت‌نام

زمین رایگان به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر اختصاص می‌یابد. یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه، واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول دریافت زمین رایگان هستند. نحوه دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت اعلام شد. جزئیات ثبت‌نام زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت و دریافت وام فرزندآوری برای والدین دارای ۳ فرزند و بیشتر آغاز شد. 

آخرین اخبار و جزئیات درباره ثبت‌نام زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت برای والدین دارای ۳ فرزند و بیشتر اعلام شد. 
زمین رایگان

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین ۲۵۰ متری رایگان به خانوارهای روستایی دارای ۳ فرزند خبر داد.

هادی عباسی با اعلام این‌که در قالب قانون جوانی جمعیت، زمین 250 متری به خانوارهای روستایی دارای سه فرزند (فرزند سوم متولد بعد از 24 آبان 1400) به صورت رایگان واگذار می‌شود، اظهار کرد: در زمینه هزینه آماده‌سازی زمین‌ها نیز تسهیلات لازم داده خواهد شد. همچنین وام 550 میلیون تومانی برای ساخت زمین در نظر گرفته شده تا این زمین‌ها هر چه سریع‌تر ساخته شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که به خانواده‌های دارای 4 فرزند با شرط این‌که سن آنها کمتر از 20 سال باشد زمین رایگان تعلق می‌گیرد، افزود:‌با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت، دولت برای بهبود این شرایط تصمیم به تصویب قوانینی در راستای حمایت از جوانی جمعیت گرفت و دولت در راستای اجرایی کردن آن مصمم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اقتصاد بحثی در ارتباط با بزرگترین سرمایه مطرح است. برخی معدن، نفت، موقعیت جغرافیایی و موارد مختلف دیگر را بزرگترین سرمایه می‌دانند، اما امروز دانشمندان اقتصاد جهان بزرگترین سرمایه اقتصادی را سرمایه انسانی می‌دانند. متاسفانه در سال‌های اخیر با توجه به حرکتی که غرب‌زده‌ها در این کشور جاری و ساری کردند از این سرمایه انسانی مقداری محروم شدیم و در وضعیت نزولی قرار گرفتیم.

جزئیات واگذاری زمین رایگان فرزند سوم

مقام مسئول سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح جزئیات واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر، گفت: فقط هزینه‌ آماده‌سازی زمین از خانوارها دریافت می‌شود.

اسدالله غفاری، سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت (24 آبان 1400) باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

او با بیان این‌که تسهیلات‌ هم در قالب زمین و هم در قالب واحد مسکونی است،‌ ادامه داد: حداکثر مساحت پیش‌بینی شده برای تحویل زمین به خانواده‌ها  200 مترمربع است و برای ایجاد انگیزه لازم برای خانواده‌های مشمول، فقط هزینه‌های آماده‌سازی زمین از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن افزود: این هزینه‌ به صورت نقدی نیست و تا 2 سال بعد از امضا قرارداد در مهلت تنفس، وجهی گرفته نمی‌شود. مابقی آن نیز در 8 سال بعدی دریافت خواهد شد که مبلغ ناچیزی است و شامل کارمزد هم نمی‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق آیین‌نامه اجرایی میزان ارزش زمین اگر زیر 800 میلیون تومان باشد، به یک خانواده و اگر قیمت آن بالای 800 میلیون تا یک میلیارد و 600 میلیون تومان باشد به دو خانواده و اگر قیمت بیش از آن باشد و قطعه زمین قابلیت تفکیک نداشته باشد، هزینه آماده سازی 200 متر آن گرفته می‌شود و مابقی آن بر اساس مابه التفاوت قیمت دریافت خواهد شد.

غفاری با یادآوری این‌که قانون در شهرهایی با جمعیت کمتر از 500 نفر و میانگین باروری کمتر از 2.5 نفر اجرا می‌شود،‌اضافه کرد: اگر در شهر مورد نظر زمین به میزان کافی وجود نداشت، در شهر زادگاه پدر یا در شهرهای مجاور نیز واگذار اراضی انجام می‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: افرادی که در گذشته یک بار از تسهیلات زمین، یا واحد مسکونی یا وام مسکن یارانه دار استفاده کرده باشد، واجد شرایط برای دریافت تسهیلات نیستند، اما طبق ماده 3 قانون جوانی جمعیت اگر خانواده‌ای هم واجد شرایط نباشد اما فرزند سوم آن‌ها متولد تاریخ اشاره شده به بعد باشد، می‌تواند این تسهیلات جدید را هم دریافت کند.

غفاری گفت: اگر متقاضیان در روند دریافت تسهیلات و اجرای این طرح دچار مشکل یا ابهام شدند، می‌توانند با شماره تلفن 88776740 دفتر واگذاری زمین و مسکن تماس بگیرند.

زمین‌های اهدایی به خانواده‌ها رایگان است و فقط هزینه آماده‌سازی زمین بعد از دو سال تنفس به صورت اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود. متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

زمین رایگان

دولت برای حل مشکل مسکن ‌زمین رایگان در اختیار مردم قرار دهد

امام جمعه همدان گفت: برای حل مشکل مسکن می‌توان زمین رایگان در اختیار مردم قرار داد و برای ساخت آن بسیج سازندگی را وارد میدان کرد.

آیت‌الله حبیب الله شعبانی در دیدار با جمعی از جهادگران بسیج سازندگی سپاه استان همدان، با بیان اینکه کمتر جمعی را می‌توان نام برد که دارای خیر و برکت فراوانی همانند این مجموعه باشد، اظهار داشت: این مجموعه پر خیر و برکت که از نفس قدسی حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نشأت گرفته را می‌توان یک سنت حسنه نام برد که در جامعه جریان دارد.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به این موضوع اشاره کردند که در مسأله عدالت دچار عقب افتادگی شده‌ایم، گفت: لازم است برای جبران این عقب افتادگی خیلی بیشتر حرکت و تلاش کنیم و یکی از بسترهای مناسب برای رسیدن به عدالت در جامعه، مجموعه بسیج سازندگی است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی می‌تواند تأثیر جدی در عرصه محرومیت زدایی و مبارزه با تبعیض داشته باشد، یادآور شد: یکی از مجموعه‌هایی که گزارشات آن قابل راستی آزمایی است و انسان اثرات خدمات آن را به راحتی مشاهده می‌کند و درگیر بوروکراسی اداری نیست، بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به‌معنای واقعی کلمه در میدان حضور دارد و اعضای آن همه مرد میدان هستند، اظهار کرد: در جمع مسئولان بارها بر این موضوع تأکید داشته‌‌ام که اگر امروز با مشکل اقتصادی و مسکن روبه‌رو هستیم، راهکار اصلی رفع آن، مردمی‌سازی اقتصاد است، موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: بسیج سازندگی تجربه بسیار موفقی است که می‌توان با مردمی سازی مشکلات موجود را حل کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در حل مشکل مسکن می‌توان زمین رایگان در اختیار مردم قرار داد و برای ساخت آن بسیج سازندگی را وارد میدان کرد و سپس نتیجه را مشاهد کرد، گفت: امروز در جامعه لازم است تا بسیج سازندگی در کارهای بزرگتر نیز ورود کند و معتقدم اگر در بحث مصلی این مجموعه ورود می‌کرد تا به حال مصلی همدان ساخته شده بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اینکه در روستایی دور افتاده برویم و برای یک هم وطن سرپناهی بسازیم بهتر است تا در جلسات بنشینیم و تنها شنونده گزارشات باشیم و لذا امیدوارم شرایط فراهم شود تا در این جمع حاضر شوم.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90215

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر