زمین رایگان دولتی بگیرید | چه کسانی زمین رایگان می‌گیرند؟

وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است، به خانواده‌هایی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آنها از ۱۹ آبان سال ۱۴۰۰ به بعد متولد می‌شود، زمین رایگان اختصاص دهد.

زمین رایگان دولتی بگیرید | چه کسانی زمین رایگان می‌گیرند؟

سید امیرحسین زرگری، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان اعلام کرد: محور دوم جاده‌ای اردستان به اصفهان حدفاصل کمشچه تا اردستان حدود ۸۶ کیلومتر است که ۸۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است و حدود ۶ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است.

او با بیان اینکه از سال ۱۳۸۶ تاکنون پروژه چهار بانده کردن جاده اردستان به اصفهان شروع شده و امیدواریم مقدار باقی مانده تا سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری برسد، افزود: پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از ۷۰ درصد است و تاکنون ۷۱۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان، تصریح کرد: برای تکمیل کامل محور دوم این جاده احداث دو دستگاه پل زیرگذر در محل تلاقی محور با راه‌آهن کاشان - یزد و حدود ۶ کیلومتر جاده‌سازی و ۱۲۰۰ متر کمربندی کمشچه در دستور کار است که برای تکمیل این مقدار حدود ۵۶ میلیارد تومان نیاز است.

زرگری درباره تجهیز و رفع خطرات محور دوم جاده اردستان به اصفهان گفت: تعمیر، نگهداری و تجهیز راه‌ها با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و وظیفه اداره راه و شهرسازی ساخت راه است.

او گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد انجام شده در راستای تأمین زمین مورد نیاز درخواست الحاق اراضی به محدوده شهر شامل حدود ۳۹ هکتار در شهر اردستان، حدود ۱۷ هکتار در شهر زواره و حدود ۱۰ هکتار در شهر مهاباد بوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان، افزود: یکی از برنامه‌های اداره راه و شهرسازی حمایت از قانون جوانی جمعیت است که پس از مصوبه هیئت وزیران، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است، به خانواده‌هایی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آنها از ۱۹ آبان سال ۱۴۰۰ به بعد متولد می‌شود زمین رایگان اختصاص دهد.

زرگری اضافه کرد: متقاضیانی که فرم «ج» آنها سبز است می‌توانند برای تکمیل مدارک مورد نیاز به اداره راه و شهرسازی اردستان مراجعه کنند. همچنین متقاضیانی که فرم «ج» آنها قرمز باشد اصلاح این فرم انجام خواهد شد.

او درباره واگذاری‌های اراضی ملی این شهرستان با کاربری‌های مختلف، گفت: امسال مزایده عمومی ۱۱ پلاک تجاری برگزار و قرارداد واگذاری این اراضی نیز تنظیم شد. همچنین سند قطعی واگذاری‌های سنوات قبل به تعداد ۵۵ فقره انتقال یافت.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65258

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر