متقاضیان زمین رایگان دولتی بخوانند

سیدکمال‌الدین میرجعفریان گفت: در برخی شهر‌ها دولت نسبت به واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی اقدام می‌کند و این زمین‌ها منحصرا برای احداث واحد مسکونی بوده و متقاضیان اجازه خرید و فروش آن را ندارند.

متقاضیان زمین رایگان دولتی بخوانند

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در برخی شهر‌ها دولت نسبت به واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی اقدام می‌کند و این زمین‌ها منحصرا برای احداث واحد مسکونی بوده و متقاضیان اجازه خرید و فروش آن را ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در شورای مسکن استان ادامه داد: این ظرفیت به غیر از مراکز شهرستان‌ها در سایر شهر‌ها هم ایجاد شده و گامی برای حفظ جمعیت منطقه و یا مهاجرت معکوس اهالی آن است.

میرجعفریان افزود: در خصوص تأمین زمین برای کاربری‌های عمومی مورد نیاز در حاشیه واحد‌های ویلایی جهش تولید مسکن نیز واگذاری زمین‌های دولتی با کاربری عمومی از سوی بنیاد مسکن به راه‌وشهرسازی ضروری است.

او تصریح کرد: بر سرعت‌بخشی به اجرای فونداسیون در برخی نقاط باقی‌مانده برای احداث واحد‌ها لازم بوده و بانک‌ها باید توجه ویژه‌ای به تنظیم قرارداد‌های تسهیلات و تعیین تکلیف آن داشته باشند.

محبوب حیدری، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان طرح جهش مسکن در استان اردبیل ۹۳هزار و ۳۵۱ نفر بود که متقاضیان نهایی ۳۲هزار و ۱۵۵ نفر و واریزکنندگان وجه نیز ۵هزار و ۹۰۴ نفر در اردبیل و ۳هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان‌ها هستند.

او افزود: تعداد متقاضیان تخصیص پروژه شده در استان اردبیل ۵هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد واحد دارای قرارداد ساخت در استان ۶هزار و ۷۹۸ واحد است./باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51398

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر