برنامه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برنامه‌های هفته‌ گرامیداشت مقام معلم در مازندران،گفت: در این هفته و روزهای پیش رو مراسم متعددی برای تجلیل از معلمان در دستور کار است که انتخاب معلمان نمونه یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

برنامه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش این استان برای هفته معلم

 حسین کمالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح رتبه‌بندی در کشور، اظهار کرد: ۳۶ هزار نفر از معلمان در بررسی‌های اولیه مشمول رتبه‌بندی شدند و فرایند رسیدگی به افرادی که نسبت به روند طرح اعتراض دارند در حال انجام است.

وی درباره برنامه‌های هفته‌ گرامیداشت مقام معلم در مازندران،گفت: در این هفته و روزهای پیش رو مراسم متعددی برای تجلیل از معلمان در دستور کار است که انتخاب معلمان نمونه یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برنامه‌ریزی انجام شده برای تامین معلم در مدارس استان،افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تلاش می‌کنیم که به نقطه مطلوب برسد که در این زمینه با توجه در پیش بودن آزمون استخدامی برای دروه ابتدایی و سهمیه ۳۶۰ نفری در نظر گرفته شده است.

کمالی از اعزام ۳ هزار دانش‌آموز به مراسم راهیان نور، گفت: استقبال در این زمینه مناسب بوده اما امکانات ما تاحدودی محدود بوده است.

وی برگزاری طرح ولایت با ۲ هزار شرکت کننده از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است،اظهار کرد: نزدیک به ۱۵ هزار نفر دانش‌آموز و معلم در این اردو شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای جهاد تبیین،گفت: نزدیک به هزار و ۳۰۰ نشست تبیینی در سطح دانش‌آموزان استان انجام شده و ۷۸۳ مدرسه استان در محور جهاد تبیین قرار گرفتند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کسب درآمد از املاک در اختیار، افزود: در این بخش از رشد ۱۰۰ در صدی برخودار هستیم و پیش‌بینی کردیم که تولیدات هنرستان‌های استان برای فروش عرضه شود.

کمالی درباره اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی، ادامه داد: اقدامات لازم برای رسیدن به نقطه مطلوب در دستور کار است.

وی به اعتبارات اختصاص داده شده بیش از ۲۳ میلیارد تومانی در حوزه تربیت‌بندی مازندران،گفت: تلاش کردیم که این اعتبارات به سمت تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی به ویژه در مناطق محروم هدایت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برنامه‌ریزی برای ایجاد مدرسه معارف در سطح استان، خبر داد و اظهار کرد: در دو شهرستان مازندران چهار مدرسه علوم و معارف ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با هدایت تحصیلی و اقداماتی که در استان مازندران انجام شده است، گفت: نسبت به میانگین کشور رتبه بسیار مناسبی داریم اما بنا داریم میزان هدایت دانش‌آموزان به سمت فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را افزایش داده و برنامه داریم که میزان انتخاب رشته علوم تجربی را کاهش دهیم.

کمالی از برنامه‌ریزی انجام شده برای ایجاد هشت مدرسه شبانه‌روزی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: دو مدرسه راه‌اندازی شده است.

وی درباره وضعیت ترک تحصیل و اقداماتی که در استان انجام شده،خاطر نشان کرد: مازندران در کاهش ترک تحصیل رتبه نخست کشور را داشته و در کاهش، تکرار رتبه‌ برتر کشور را در اختیار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: در بخش پیش دبستانی حدود هزار و ۱۴۰ موسسه و پرونده الحاق مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است و تاکنون ۹۸۰ پرونده به مراحل پایانی رسیده است.

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید ۴۸ هزار دانش‌آموزی پایه اولی به جمع دانش‌آموزان استان اضافه می‌شوند،یادآور شد: در طرح سنجش این دانش‌آموزان ۵۲ پایگاه در نظر گرفته شده و تاکنون ۲۲ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و از خانواده‌ها انتظار داریم که در پایگاه‌های تعیین شده حضور پیدا کرده و تا پایان اردیبهشت ماه هم برای این منظور مهلت تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از حضور ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدراس غیردولتی،گفت: تعین نرخ برای این مدارس بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش بوده و از اختیارات استان خارج شده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81826

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر