دفاع یک نماینده مجلس از سازمان برنامه و بودجه درباره تاخیر در پرداخت حقوق معلمان

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متاسفانه آموزش و پرورش با اجرای غلط رتبه بندی معلمان آرزوی چندین ساله فرهنگیان را ذبح کرد.

دفاع یک نماینده مجلس از سازمان برنامه و بودجه درباره تاخیر در پرداخت حقوق معلمان

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: چگونه مجلس از سازمان برنامه و بودجه انتظار دارد تا خلاف قانونی که خود مصوب کرده عمل کند. در حالیکه این وزارت آموزش و پرورش بوده که در محاسبه اعتبارات مورد نیاز برای رتبه بندی دچار خطا شده است.

محسن زنگنه در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش در خصوص علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان بیان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش با اجرای غلط رتبه بندی معلمان آرزوی چندین ساله فرهنگیان را ذبح کرد. شاخص‌هایی که هیچ امکانی برای اندازه گیری آنها وجود ندارد در رتبه بندی بکار بسته شد و کاملا نگاه سلیقه‌ای حاکم بود. به دلیل نگاه سلیقه‌ای در رتبه بندی، رتبه معلمی که حکم استخدام آن خشک نشده از فردی که ۳۰ سال سابقه دارد بالاتر است.

وی در ادامه اظهار کرد: سوال بنده این است که چگونه از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم که خلاف قانونی که خودمان مصوب کردیم اعتبارات تخصیص دهد؟ محاسبه غیر دقیق اعتبارات رتبه بندی توسط وزارت آموزش و پرورش عامل اصلی مشکل ایجاد شده است. اگر وزارت آموزش و پرورش پیش بینی درستی از اعتبارات مورد نیاز برای رتبه بندی داشت در نیمه سال با ارائه لایحه به مجلس تقاضای اصلاح ردیف بودجه ۱۴۰۱ را از مجلس داشت یا از سران قوا برای انتشار اوراق مالی اجازه می‌گرفت.

زنگنه گفت: وزارت آموزش و پرورش نتوانست از فرصت ایجاد شده توسط دولت برای انتشار اوراق مالی و اسلامی استفاده کند. بنده در ۲۸ اسفند ماه شاهد بودم که وزیر آموزش و پرورش با حضور در سازمان برنامه تقاضای تامین اعتبار از محل اوراق مالی را داشت که فرصت آن گذشته بود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80173

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        سلام واقعا تشکراز این همه مدیریت و...واقعا بایدفکرکنیدهمه ی جوانب درنظربگیریدتصمیم بگیریدبعدچگونه است که آنقدر به آموزش وپرورش بی اهمیتی می شودقدیم‌ این طور نبود.درصورتی که آموزش وپرورش بیشتربایداهمیت داده شودیقین بدانیدکسانی که بی اهمیتی می کنیدداریدبه بیراهه می روید.جامعه ای که جایگاه آموزش وپرورش را نمی داندجایگاه معلمش زیرسوال می رود جامعه موفقی نخواهدبود.

      ارسال نظر