خبر تازه از تصمیمات شورای عالی کار /رقم سبد معیشت کارگران تغییر کرد

رقم سبد معیشت کارگران تغییر کرد

خبر تازه از تصمیمات شورای عالی کار /رقم سبد معیشت کارگران تغییر کرد

رقم سبد معیشت کارگران تغییر کرد

نشست دستمزد شورای عالی کار با حضور وزیر و نمایندگان گروه‌های کارفرمایی و کارگری کماکان در حال برگزاری است و مذاکرات تا این لحظه در خصوص تعیین سبد معیشت کارگران بوده و هنوز اعضای شورای عالی کار به بحث داغ دستمزد ورود نکرده اند.

بیشتر بخوانید آغاز جلسه شورای کار / 15میلیون کارگر در انتظار یک تصمیم مهم

طبق آخرین اخبار، متوسط هزینه سبد معیشت کارگران بر اساس رویه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است، در حالی که پیش‌تر رقم سبد معیشت از سوی کمیته مزد ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و۵۰۰ تومان اعلام شده بود. /تسنیم 

بیشتر بخوانید: آخرین خبر از مبلغ افزایش حقوق و دستمزد کارگران در ۱۴۰۲ | مصوبات مزدی و ماده ۱۴۹ قانون کار اجرایی می‌شود؟

مطابق ماده 41قانون کار و تبصره 2، دستمزد باید متناسب با نرخ تورم هزینه‌های سبد معیشت را تامین کند. اگر دستمزد بر مبنای سبد معیشت نباشد، خانواده کارگران را دچار مشکل می کند.

جلسه قبلی شورای عالی کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که بسیاری از نمایندگان کارگری اعتقاد داشتند دولت و کارفرمایان سبد معیشت را مطابق واقعیت های جامعه محاسبه نکرده اند. آخرین رقم از سبد معیشت که از سوی کمیته مزد اعلام شد، رقم ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که کارگران این رقم را قبول نداشتند و رقم پیشنهادی خود برای کمیته مزد را ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان اعلام کرده بودند.

 پیش بینی ها حاکی از این است که جلسه امروز شورای عالی کار حتی با وجود چندین ساعت مذاکره با نتیجه تعیین دستمزد پایان پذیرد. صولت مرتضوی، وزیر کار نیز طی روزهای اخیر، با بیان اینکه "دستمزد کارگران به صورت کارشناسی در حال پیگیری است"، بیان کرده است: در اوایل هفته دستمزد کارگران تعیین خواهد شد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77898

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر