پاداش وزارت نیرو به 22 میلیون مشترک + جزئیات

وزیر نیرو گفت: ۱۸ درصد از مشترکان پرمصرف کشور به محدوده مصرف الگو آمده‌اند و نکته جالب‌تر اینکه کسانی که زیر ۱۰۰ کیلووات مصرف می‌کردند حدودا ۱۰ درصد رشد مصرف داشتند و این یعنی اینکه توانستیم برق این مشترکان را فراهم کنیم.

پاداش وزارت نیرو به 22 میلیون مشترک + جزئیات

علی اکبر محرابیان گفت: تا پایان شهریور ماه امسال ۵۶ میلیون قبض صادر شده که از این تعداد ۲۲ میلیون قبض شامل پاداش مصرف شده اند.

آیین بهره‌برداری از ۶ واحد نیروگاهی شامل دو واحد گازی نیروگاه آریان در زنجان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و واحد بخار نیروگاه‌های فردوسی مشهد، هریس آذربایجان‌شرقی، جهرم فارس و ارومیه در آذربایجان‌غربی به صورت ویدئو کنفرانس به افتتاح شد.

‌برای ساخت واحد‌های نیروگاهی جدید ۶۵۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و در مدت زمان ساخت آن‌ها برای دو هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها در مجموع ۱۰۲۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد. این برای اولین بار است که بطور همزمان بیش از ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور افتتاح می‌شود.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این مراسم با ابراز خرسندی از وارد شدن بیش از یک هزار مگاوات به برق کشور گفت: دستاورد صنعت برق کاملاً ملی است.

او افزود: آقای رئیس‌جمهور هفته گذشته نموداری را مشاهده کردم که بسیار جالب بود؛ ۱۸ درصد از مشترکان پرمصرف کشور به محدوده مصرف الگو آمده‌اند و نکته جالب‌تر اینکه کسانی که زیر ۱۰۰ کیلووات مصرف می‌کردند حدودا ۱۰ درصد رشد مصرف داشتند و این یعنی اینکه توانستیم برق این مشترکان را فراهم کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه عمده مصارف در الگوی مصرف است، گفت: تا پایان شهریور ماه امسال ۵۶ میلیون قبض صادر شد. از این تعداد ۲۲ میلیون قبض شامل پاداش مصرف شدند که از این تعداد ۸ میلیون رایگان و یا بستانکار شدند. در کل یک هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان مقدار پاداش مصرف شده است.

او با ابراز خرسندی از صرفه‌جویی برق در بخش خانگی، اداری و صنعتی گفت: در بخش اداری ۶۵۰ مگاوات صرفه جویی داشتیم. در کل مجموع ظرفیتی که اضافه شده و از سوی دیگر میزان صرفه‌جویی که انجام شده است به بخش تولید و صنعت کشور تقدیم شد.

محرابیان افزود: بیش از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که حتی در سال جاری یکبار هم برق آن‌ها قطع نشد.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49514

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر