سهام عدالت جاماندگان چه شد؟ پیگیری مهم درباره سهام عدالت

پیشتر وعده داده شده بود که دولت سهام جدیدی را تحت عنوان سهام عدالت به دهک‌های مشمول و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی تخصیص دهد.

سهام عدالت جاماندگان چه شد؟  پیگیری  مهم درباره سهام عدالت

سهام عدالت جاماندگان چه شد؟ وعده‌های زیادی درباره تخصیص سهام عدالت  به جاماندگان مطرح شده است. در حالی که سهام عدالت به مشمولان واگذار شده هنوز تکلیف اختصاص سهام عدالت به جاماندگان مشخص نشده است. علاوه بر این  تصمیمات جدیدی در مورد زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت به حساب سهام‌داران گرفته شده است. شرایط و زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد. 

جزئیات مرحله جدید ثبت‌نام و اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد.  خبرهای رسمی درباره سهام عدالت را در عرشه آنلاین بخوانید.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام با ضمانت سهام عدالت آغاز شد + اسامی بانک‌ها

«سهام عدالت جاماندگان چه شد؟»، سوالی است که این روزها درباره وعده‌های دولت و مجلس پرسیده می‌شود. پیشتر وعده داده شده بود که دولت سهام جدیدی را تحت عنوان سهام عدالت به دهک‌های مشمول و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی تخصیص دهد.

سهام عدالت

به گزارش تجارت‌نیوز، طی سال‌های گذشته وعده‌های زیادی درباره تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مطرح شده است. دولت در ابتدا عنوان می‌کرد که منابعی برای تخصیص سهام جدید ندارد اما فشار مجلس سبب شد دولت به دنبال منابع برای سهام جدید، وعده‌هایی را مطرح کند.

در همین راستا دولت سال گذشته ۳.۵ میلیون نفر را به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی کرد. بر همین مبنا قرار بود به هر کدام از جاماندگان سهام عدالت، ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص یابد که البته در نهایت، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

حسین قربان‌زاده آن زمان در مورد دلیل این درخواست توضیح داده بود که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، در حالی که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد از سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

سرگردانی دولت برای تامین منابع

به‌تازگی اما معاون جدید واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرده است. محمود قامت در مورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفته است که ترجیح سازمان خصوصی‌سازی و قانون‌گذار واگذاری سهام شرکت‌های بورسی به جاماندگان سهام عدالت است.

او در این باره به ایسنا گفته است که سازمان خصوصی‌سازی در پیشنهادی که سال گذشته به دولت ارائه کرد اعلام کرد که سهام شرکت‌های بورسی را مد نظر دارد، امسال نیز پیشنهاد مذکور دوباره مطرح شده است.

وی به این سوال که کدام شرکت‌های بورسی مد نظر قرار دارند، پاسخ داده است: شرکت‌هایی از جمله هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس و… . به طور کلی همه شرکت‌های بورسی که در گروه دو دولت قرار دارند پیشنهاد نخست برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان هستند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد مبلغی که قرار است به جاماندگان تخصیص یابد توضیح داد: رقم سال گذشته ۱۰ میلیون تومان بوده است اما ممکن است امسال تغییر کند.

با این توضیحات مشخص است که دولت هنوز سهامی به جاماندگان تخصیص نداده و همچنان در حال شناسایی منابع برای این واگذاری است.

منبع: برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43898

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • احمد رضا مکتوبیان

        اگر دولت به فکر جاماندگان سهام عدالت بود اعلام می کرد که جاماندگان از چه طریقی می توانند ثبت نام کنند، اگر دولت می تواند هر چه سریعتر سایت سهام عدالت را باز کند که خود جاماندگان بتوانند ثبت نام جدید داشته باشند وعده های الکی ندهند که جاماندگان بتوانند ثبت نام کنند می توانند از هفته آینده شروع به ثبت نام کنند.

      ارسال نظر