خبر خوش از زمان واریز سود سهام عدالت

آخرین وضعیت ثبت‌نام سهام عدالت، واریز سود سهام عدالت و واگذاری سهام عدالت جاماندگان و متوفیان اعلام شد.

خبر خوش از زمان واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت به مشمولان واگذار شده و تکلیف اختصاص سهام عدالت به جاماندگان مشخص شده است. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰، در دو مرحله، سال گذشته واریز شد و سهامداران منتظر واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هستند. آخرین وضعیت ثبت‌نام سهام عدالت جدید و واریز سود سهام عدالت اعلام شد. جزئیات مرحله جدید واریز سود سهام عدالت، ثبت‌نام و اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد. تصمیمات جدیدی در مورد زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت به حساب سهام‌داران گرفته شده است. شرایط و زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد. آخرین وضعیت واگذاری سهام عدالت جاماندگان و سهام عدالت متوفیان نیز اعلام شد. 

بیشتر بخوانید: خبر فوری و مهم از سهام عدالت | شرط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد

بیشتر بخوانید: خبر مهم و فوری از سهام عدالت

آخرین اخبار و جزئیات درباره واریز سود سهام عدالت، ثبت‌نام سهام عدالت، نحوه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان و واریز سود سهام عدالت جدید اعلام شد. خبرهای رسمی درباره سهام عدالت را در عرشه آنلاین بخوانید.

سهام عدالت

آخرین وضعیت ثبت‌نام سهام عدالت، واریز سود سهام عدالت و واگذاری سهام عدالت جاماندگان و متوفیان اعلام شد. 

بیشتر بخوانید: خبر خوش و جدید از سهام عدالت | نحوه واریز سود سهام عدالت اعلام شد

زمان واریز سود سهام عدالت

سهامدارانی که سود سال‌های گذشته سهام عدالت خود را دریافت نکردند، می‌توانند با بروز کردن اطلاعات خود، تمامی این سودها را در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت دریافت کنند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، با اشاره به واریز سود سهام عدالت گفت: در سال گذشته شاهد بودیم که سود عملکرد مالی شرکت ها به طور عمده در دو مرحله واریز شد و در شرایط فعلی عدد قابل توجهی از منابعی که قابل واریز باشد، باقی نمانده است و صرفه به مقیاس واریز هم وجود ندارد. به همین سبب  واریز جداگانه این مقدار مانده، غیر منطقی است و قطعا از سوی مردم نیز  بازخورد خوبی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه مبلغ قابل توجهی از سودهای سال 1400 نمانده است بنابراین به احتمال زیاد سود‌های باقیمانده سال 1400 با سود سال مالی 1401 تجمیع خواهد شد تا صرفه به مقیاس بوده و در ذهن مردم نیز نقطه نظر منفی وجود نداشته باشد. بنابراین می توان گفت فعلا سود واریزی، نخواهیم داشت.

باغستانی، در پاسخ به این سوال که اگر سهامداران مشکلات عدم دریافت سود دوره‌های قبل خود را رفع کنند هنگام واریز سود عملکرد مالی سال 1401 سود‌های گذشته را دریافت خواهند کرد یا خیر، گفت: سود سال مالی 98، 99 و 1400 در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است و اگر سهامداری سود این سال‌ها را دریافت نکرده‌ است، می‌تواند با ثبت نام در سامانه سجام  و بروز کردن اطلاعات خود، تمامی این سود‌ها را در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت، در یافت کند و این سودها به حساب او واریز خواهد شد.

جزئیات ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت اعلام شد

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره ثبت‌نام سهام عدالت و واریز سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با تاکید بر اینکه «فعلا هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد»، گفت: هیچ فردی به هیچ جایی برای ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت نباید مراجعه کند و مبلغی را نباید پرداخت کند.

مهدی حاجی‌وند در خصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان اظهار کرد: فعلاً هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد و تاکنون فقط صحبت‌هایی برای تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، صورت گرفته است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت در ادامه بیان کرد: البته این دسته از افراد نباید اقدامی انجام دهند و در صورت نهایی‌شدن این تصمیم، اطلاعات افراد مشمول از کمیته امداد و سازمان بهزیستی گرفته و به سازمان خصوصی‌سازی منتقل می‌شود؛ بنابراین هیچ فردی، به هیچ جایی برای ثبت‌نام دریافت سهام عدالت نباید مراجعه کند و هیچ مبلغی را نباید در این خصوص پرداخت کند.

مهدی حاجی‌وند در پاسخ به این پرسش که «آیا دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود خود باید مبلغی پرداخت کنند و یا به جایی مراجعه کنند؟» نیز گفت: برای واریز سود سهام عدالت، هیچ ثبت‌نامی نباید توسط دارندگان سهام عدالت صورت بگیرد و این دسته از افراد نباید به هیچ سایتی مراجعه کنند و لزومی ندارد مبلغی را هم در این زمینه پرداخت کنند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت تصریح کرد: کسانی که طی سالیان گذشته، سود سهام عدالت خود را دریافت کردند، امسال هم به همان شماره شبای بانکی که پیش‌تر معرفی کرده‌اند، سود واریز خواهد شد؛ بنابراین اگر پیامکی دریافت کردند مبنی بر ثبت‌نام جهت دریافت سود سهام عدالت، کلاهبرداری است و روی هیچ لینکی کلیک نکنند، چرا که​ ممکن است اطلاعاتشان توسط کلاهبرداران هک شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت افزود: افراد می‌توانند خبرهای رسمی سهام عدالت را از مبادی رسمی مانند خبرگزاری‌ها، سایت شرکت سپرده‌گذاری و سامانه سهام عدالت پیگیری کنند.

بر اساس آخرین تصمیمات، تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم دربرمی‌گیرد؛ بنابراین در روند جدید، سود سهام عدالت زودتر از سنوات گذشته به حساب مردم واریز خواهد شد.

تغییر در نحوه واریز سود سهام عدالت

آخرین اخبار حاکی از آن است که طبق تصمیمات جدیدی که درمورد زمان واریز سود ناشران به حساب سهام‌داران گرفته شده است، سود سهام عدالت نیز زودتر از سنوات گذشته به حساب مشمولان واریز می‌شود.

هفته گذشته اعلام شد که با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، از این پس پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به تقسیم سود انجام پذیرد. به عبارت دیگر  حداکثر زمان واریز سود ناشران به چهارماه کاهش یافت.

این درحالی است که ناشران تا کنون تا هشت ماه پس از برگزاری مجمع برای واریز سود به سهامداران فرصت داشتند.

بر این اساس، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه زمان‌بر شدن پرداخت سود شرکت‌ها تا بازه زمانی حتی یک‌ساله، موجب کاهش ارزش آن می‌شد که به ضرر سهامداران بود، در گفت‌وگویی با صداوسیما اعلام کرده که این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم دربرمی‌گیرد؛ بنابراین در روند جدید، سود سهام عدالت زودتر از سنوات گذشته به حساب مردم واریز خواهد شد.

گفتنی است؛ سود سهام عدالت معمولا اواخر اسفند هر سال به حساب مشمولان واریز می‌شد.

خبر مهم از سهام عدالت جاماندگان و متوفیان

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه آخرین تصمیمات در مورد نحوه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را تشریح کرد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند،  اظهار کرد: سرویس‌هایی برای شناسایی وراث و انحصار وراثت افرادی که فوت کرده‌اند وجود ندارد. در واقع اطلاعات انحصار وراثت‌ها متعلق به سال ۱۳۹۷ به بعد است که به صورت الکترونیک صادر شده‌اند. در حالی که جمعیت کثیری از افراد قبل از این سال فوت کرده‌اند. بنابراین باید مدل دیگری طراحی شود که به صورت برخط باشد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: در واقع از آنجایی که آمار مشخص نیست، باید احدی از وراث یک مرتبه به یک محلی مراجعه کنند که جزئیات این فرایند پس از نهایی شدن سرویس‌ها اطلاع رسانی می‌شود. البته از آنجایی که جمعیت زیاد است فرایند با یک تقسیم‌بندی زمانی صورت می‌گیرد که افراد معطل نشوند. برای انجام مقدمات چند ماهی فرصت لازم است.

جزئیات واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله خبر داد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: واریز سود سهام عدالت در سال 1402 دو مرحله است. باقیمانده سود سهام عدالت 1401 هم در سال 1402 پرداخت خواهد شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال گفت: با توجه به الزامات 4 ماهه شدن مهلت پرداخت سود سهام اگر شرکت‌ها به این الزامات عمل کنند؛ امیدواریم که بتوانیم امسال سود سهام عدالت را زودتر پرداخت کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94179

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        #معلولان_یک_نفر_یا_۶_نفر_یه_ماهانه_تعین_کنید_تماک_چرا_اگثرا_معلولان_شدید_خیلی_شدید_حق_پرستاری_ندیدن_تا_حالا_کاری_کنید_همه_یکسان_باشند_والله
        #یارانه_معلولان
        #سهام_عدالت_معلولان
        #معلولان_مستاجر
        با سلام بی نهایت ممنون میشیم اشتراگ بزارید پست ما رو تشکر
        پول افزایش یارانه مددجویان که ۸۰ هزار افزایش یافته لطفا لطفا لطفا نقدی واریز کنید چون اگثرا خونه نداریم حداقل کمک گرایه خونه بشه ...و سهام عدالت والله تو این گرانی هر چه زودتر واریز کنید بازم دیره و سهام عدالت جاماندگان بچه های معلولان لطفا به حساب سرپرستشان واریز کنید دیگه دردسر نیفتیم نه شماره تلفن بنامشانه نه شماره حساب دارند و نه شماره شبا #یارانه_معلولان
        #سهام_عدالت_معلولان
        #معلولان_مستاجر
        با سلام بی نهایت ممنون میشیم اشتراگ بزارید پست ما رو تشکر
        پول افزایش یارانه مددجویان که ۸۰ هزار افزایش یافته لطفا لطفا لطفا نقدی واریز کنید چون اگثرا خونه نداریم حداقل کمک گرایه خونه بشه ...و سهام عدالت والله تو این گرانی هر چه زودتر واریز کنید بازم دیره و سهام عدالت جاماندگان بچه های معلولان لطفا به حساب سرپرستشان واریز کنید دیگه دردسر نیفتیم نه شماره تلفن بنامشانه نه شماره حساب دارند و نه شماره شبا خواهشمندیم به حساب سرپرستشان واریز کنید سودشان را ممنون میشیم...و سهام عدالت سال ۹۹ فروختیم ۶۰درصدش اگه امکانش هست پول فروشمان واریز کنید بیشتر از این زجر نگشیم ما خانواده های معلولان به حساب سرپرستشان واریز کنید سودشان را ممنون میشیم...و سهام عدالت سال ۹۹ فروختیم ۶۰درصدش اگه امکانش هست پول فروشمان واریز کنید بیشتر از این زجر نگشیم ما خانواده های معلولان

      ارسال نظر