خبر فوری و مهم از سهام عدالت | شرط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص واگذاری سهام عدالت جاماندگان و شرط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد.

خبر فوری و مهم از سهام عدالت | شرط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد

سهام عدالت به مشمولان سهام عدالت واگذار می‌شود. سهام عدالت به جاماندگان اختصاص می‌یابد. هدف از اختصاص سهام عدالت، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام شده است. افراد می‌توانند ارزش سهام عدالت خود را از طریق سامانه سهام عدالت مشاهده کنند. جزئیات راه‌اندازی سامانه انتقال سهام عدالت اعلام شد. شرط پرداخت زودتر سود سهام عدالت اعلام شد. آخرین وضعیت سهام عدالت نوزادان و متوفیان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: پیامک واریز سود ۲ میلیونی سهام عدالت | ماجرا چیست؟

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص واگذاری سهام عدالت جاماندگان، سهام عدالت نوزادان و شرط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را عرشه آنلاین بخوانید.

سهام عدالت

جزئیات و شرایط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شرط پرداخت زودتر سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به کاهش مهلت شرکت‌ها برای پرداخت سود از هشت ماه به چهار ماه اظهار کرد: اگر ناشران مهلت چهار ماهه را رعایت کنند و سود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند، سود سهام عدالت نسبت به سال‌های قبل زودتر به حساب مشمولان واریز خواهد شد. البته این موضوع ساز و کار خاص خود را دارد و کاهش مهلت هشت ماهه باید تصویب شود و جزئی از اساسنامه شرکت‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: اگر ناشر ملزم به رعایت این موضوع باشد و دستورالعمل در مجامع ۳۶ شرکت سهام عدالتی تصویب شود، پیگیری‌ها برای وصول زودتر سود سهام انجام شده و امیدواریم سود سهام عدالت زودتر به حساب مشمولان واریز شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به این سوال که پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود یا خیر؟ پاسخ داد: بستگی دارد در مجامع چقدر سود تقسیم شود. در نهایت سازمان بورس گزارشی برای شورای عالی بورس ارسال کرده و این موضوع توسط شورا تعیین تکلیف می‌شود.

سهام عدالت نوزادان

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: منابع برای سهام عدالت متولدان امسال در حال تامین است؛ البته باید منتظر ماند تا منابع مالی نوزدان سال گذشته تامین شود.

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی درباره اختصاص سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ در پاسخ به این سوال که آیا متولدین قبل و بعد از این سال نیز مشمول خواهند شد، گفت: این سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته و منابع برای سال ۱۴۰۰ تامین نشده بود؛ بنابراین به نوزادان سال گذشته داده می‌شود.

او درباره اختصاص سهام به متولدین امسال نیز افزود: منابع برای نوزادان متولد امسال هم تامین خواهد شد، ولی اول باید منتظر باشیم منابع تأمین شود و بعد به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

خاندوزی اردیبهشت‌ماه 1402 گفته بود ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده است برای نوزادان تازه متولدشده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱، یک‌ونیم میلیون تومان سهام به‌ازای هر فرد است.

به گفته‌ وزیر اقتصاد، این سهام تا ۲۳ سالگی به‌نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن، سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

سهام عدالت جاماندگان

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر اقتصاد در مورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیح داد: موضوع تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حمایتی سال گذشته مصوب شد اما از آنجایی که سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال جاری موکول شد و مجلس مصوب کرد در قانون سال جاری این فرصت ادامه پیدا کند.

او افزود: امیدواریم آیین‌نامه اجرا شدن قانون بودجه سال جاری در این خصوص به زودی مصوب شود و بعد میزان سهام عدالتی که برای هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد، اعلام می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91728

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر