خبر مهم برای سهام عدالت سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر + جزییات

جزئیات سهام عدالت جاماندگان و واریز سود سهام عدالت افراد متوفی اعلام شد.

خبر مهم برای سهام عدالت سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر + جزییات

سهام عدالت به مشمولان واگذار شده و تکلیف سهام عدالت جاماندگان نیز مشخص شده است.  تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند،  جزئیات سهام عدالت جاماندگان و واریز سود سهام عدالت  افراد متوفی اعلام شد.    جزئیات واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و واریز باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ اعلام شد. 

بیشتر بخوانید: خبر فوری و مهم از سهام عدالت | شرط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد

سود  سهام عدالت در دو مرحله واریز می‌شود. آخرین اخبار و جزئیات در خصوص زمان واریز و مبلغ سود سهام عدالت را در عرشه آنلاین بخوانید.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه آخرین تصمیمات در مورد نحوه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را تشریح کرد.

محمد باغستانی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند،  اظهار کرد: سرویس‌هایی برای شناسایی وراث و انحصار وراثت افرادی که فوت کرده‌اند وجود ندارد. در واقع اطلاعات انحصار وراثت‌ها متعلق به سال ۱۳۹۷ به بعد است که به صورت الکترونیک صادر شده‌اند. در حالی که جمعیت کثیری از افراد قبل از این سال فوت کرده‌اند. بنابراین باید مدل دیگری طراحی شود که به صورت برخط باشد.

وی ادامه داد: در واقع از آنجایی که آمار مشخص نیست، باید احدی از وراث یک مرتبه به یک محلی مراجعه کنند که جزئیات این فرایند پس از نهایی شدن سرویس‌ها اطلاع رسانی می‌شود. البته از آنجایی که جمعیت زیاد است فرایند با یک تقسیم‌بندی زمانی صورت می‌گیرد که افراد معطل نشوند. برای انجام مقدمات چند ماهی فرصت لازم است.

جزئیات واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله خبر داد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: واریز سود سهامِ عدالت در سال 1402 دو مرحله است. باقیمانده سود سهام عدالت 1401 هم در سال 1402 پرداخت خواهد شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال گفت: با توجه به الزامات 4 ماهه شدن مهلت پرداخت سود سهام اگر شرکت ها به این الزامات عمل کنند امیدواریم که بتوانیم امسال سود سهام عدالت را زودتر پرداخت کنیم.

جزئیات و شرایط واریز سریع سود سهام عدالت اعلام شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شرط پرداخت زودتر سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به کاهش مهلت شرکت‌ها برای پرداخت سود از هشت ماه به چهار ماه اظهار کرد: اگر ناشران مهلت چهار ماهه را رعایت کنند و سود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند، سود سهام عدالت نسبت به سال‌های قبل زودتر به حساب مشمولان واریز خواهد شد. البته این موضوع ساز و کار خاص خود را دارد و کاهش مهلت هشت ماهه باید تصویب شود و جزئی از اساسنامه شرکت‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: اگر ناشر ملزم به رعایت این موضوع باشد و دستورالعمل در مجامع ۳۶ شرکت سهام عدالتی تصویب شود، پیگیری‌ها برای وصول زودتر سود سهام انجام شده و امیدواریم سود سهام عدالت زودتر به حساب مشمولان واریز شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به این سوال که پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود یا خیر؟ پاسخ داد: بستگی دارد در مجامع چقدر سود تقسیم شود. در نهایت سازمان بورس گزارشی برای شورای عالی بورس ارسال کرده و این موضوع توسط شورا تعیین تکلیف می‌شود.

واگذاری سهام عدالت جاماندگان

وزیر امور اقتصاد و دارایی، احسان خاندوزی هم در خصوص آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان به تازگی گفته است: مسئله تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی اواخر سال گذشته مصوب شد، اما به جهت اینکه سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به امسال موکول شد.

او افزود: مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که (اعطای سهام عدالت) در قانون بودجه ۱۴۰۲ همچنان ادامه پیدا کند، ما امیدوار هستیم که آیین نامه اجرا شدن قانون بودجه ۱۴۰۲ در خصوص افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نسبت به سهام عدالت به زودی مصوب شود و بعد از آن سهامی که به هر خانواده اختصاص داده خواهد شد، اطلاع رسانی می‌شود.

در نهایت به گفته مسئولان، سهامداران باید توجه داشته باشند که واریز سود  سهام عدالت تنها از طریق سامانه سجام خواهد بود و در صورت داشتن مشکل یا ابهام افراد می‌توانند با مرکز پاسخگویی سپرده گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس گیرند و  برای اینکه سهامداران گرفتار تورهای پهن شده سودجویان نشوند تنها اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند چرا که قبل از هر نوع واریز سود اطلاع رسانی کامل صورت می گیرد.

سهام عدالت نوزادان

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: منابع برای سهام عدالت متولدان امسال در حال تامین است؛ البته باید منتظر ماند تا منابع مالی نوزدان سال گذشته تامین شود.

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی درباره اختصاص سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ در پاسخ به این سوال که آیا متولدین قبل و بعد از این سال نیز مشمول خواهند شد، گفت: این سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته و منابع برای سال ۱۴۰۰ تامین نشده بود؛ بنابراین به نوزادان سال گذشته داده می‌شود.

او درباره اختصاص سهام به متولدین امسال نیز افزود: منابع برای نوزادان متولد امسال هم تامین خواهد شد، ولی اول باید منتظر باشیم منابع تأمین شود و بعد به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

خاندوزی اردیبهشت‌ماه 1402 گفته بود ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده است برای نوزادان تازه متولدشده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱، یک‌ونیم میلیون تومان سهام به‌ازای هر فرد است.

به گفته‌ وزیر اقتصاد، این سهام تا ۲۳ سالگی به‌نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن، سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92416

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر