اعلام زمان واریز یارانه‌های آذر ماه | یارانه این خانوارها افزایش می‌یابد

یارانه نقدی آذر ماه شنبه ۲۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

اعلام زمان واریز یارانه‌های آذر ماه | یارانه این خانوارها افزایش می‌یابد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها زمان واریز یکصد و سی امین مرحله یارانه نقدی را اعلام کرد.

امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز یکصد و سی امین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ آذر ماه  خبر داد.

وی عنوان کرد: واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوار‌ها واریز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اضافه کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، هیجدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی آذر ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد.

مهم‌ترین خبر یارانه‌ای روز | یارانه ۱۴۰ هزار تومانی در سال ۱۴۰۱ برای خانوارهای ایرانی

یارانه جدید ۱۴۰ هزار تومانی ماهیانه به ازای هر ایرانی آسیب پذیر در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شد.

یارانه معیشتی بنزین

یارانه  معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

براساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه ‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوارها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام ۳۵ هزار تومان است.

وعده یارانه جدید

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خود اعلام کرد که به پنج دهک اول یارانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند، طبق وعده دولت قرار بود این یارانه از آذر ماه پرداخت شود. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزئیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد اما معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد که در آذر ماه برای مردم خبرهای خوبی دارد.

تجارت نیوز گزارش داده که به نظر می‌رسد منظور دولت از خبر خوب، پرداخت یارانه جدید است؛ چرا که از سوی دیگر دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. با حذف کالاها از لیست دلار ترجیحی دولت باید گزینه جایگزین پیشنهاد دهد.

در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود.

تعداد یارانه‌بگیران چقدر است؟

به تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس گفته دولت طرحی را به مجلس برده که براساس آن قرار است ۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه جدید پرداخت شود. از آنجایی که احتمالا این بودجه برای یک سال است، بودجه یارانه پرداختی هر ماه دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

اگر قرار باشد مبلغ یارانه پرداختی به هر فرد ۱۱۰ هزار تومان باشد این بودجه برای حدود ۲۰ میلیون نفر است، یعنی کمتر از سه دهک. اما بعید به نظر می‌رسد که هدف دولت پرداخت یارانه فقط به ۲۰ میلیون نفر باشد و احتمالا این بودجه تا حداقل برای چهار دهک اول افزایش می‌دهد، یعنی حدود ۳۴ میلیون نفر.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3004

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • مهران تف

        بازم خدا رشکر ما راضیم فقط سلامتی باشه همه چی حله ،

      ارسال نظر