قیمت دلار امروز ۲ دی ۱۴۰۲

دلار زمستانی شد

قیمت دلار در خواب زمستانه فرو رفت؟قیمت دلار امروز در کف کانال 50 هزار تومانی نوسان می‌کند. این در حالی است که در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته، قیمت دلار تا کانال 49 هزار تومانی هم عقب‌نشینی کرده بود.

دلار زمستانی شد

قیمت دلار در خواب زمستانه فرو رفت؟قیمت دلار امروز در کف کانال ۵۰ هزار تومانی نوسان می‌کند. این در حالی است که در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته، قیمت دلار تا کانال ۴۹ هزار تومانی هم عقب‌نشینی کرده بود.

قیمت دلار امروز نوساناتی را در کف کانال ۵۰ هزار تومانی تجربه می‌کند. نبرد افزایشی‌ها و کاهشی‌های بازار در این بین، قیمت دلار را در رفت و برگشت میان ارقام ۵۰ هزار و ۵۰ تا ۵۰ هزار و ۸۰ تومان قرار داده است.

وضعیت قیمت دلار در بازار پشت خطی هم به همین منوال است و جنگ بین دو رقم ۵۰ هزار و ۱۰۰ تا ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان در جریان است. در حالی دلار از حرکت بازمانده و در روندگرفتن هم دچار مانع و مشکل است که بانک مرکزی به‌عنوان بازارساز در تلاش است تا با استفاده از روش‌های مختلف، قیمت دلار را در همین محدوده حفظ کند.

برخی دیدگاه‌های تکنیکالیستی بر این باور است که سقف قیمت دلار نهایتا ۵۱ هزار تومان است و کف آن نیز در محدوده ۴۹ هزار تومانی قرار خواهد داشت. حمایت و مقاومتی که این روزها دلار در حال تجربه آن است و هنوز نتوانسته هیچکدام از این خطوط را بشکند.

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز نوسانی است. قیمت دلار سلیمانیه روی سطح ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰ هزار و ۲۶۰ تومان معامله می‌شود و قیمت دلار هرات هم بین ارقام و ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۴۹ هزار و ۸۷۰ در نوسان است.

اختلافات جزایر سه گانه به بازار ارز رسید

در انتهای هفته اخبار مربوط به جزایر سه‌گانه و ادعای روسیه درمورد آن مورد توجه معامله‌گران بود. مجید شاکری، تحلیل‌گر نزدیک به بانک مرکزی در این باره گفته امیدوارم قبل از تبدیل موضوع جزایر سه‌گانه به یک پرونده بین‌المللى، ایران از شدت وابستگى خود به درهمِ امارات بکاهد.

در انتهای هفته اخبار مربوط به جزایر سه‌گانه و ادعای روسیه درمورد آن مورد توجه معامله‌گران بود. مجید شاکری، تحلیل‌گر نزدیک به بانک مرکزی در این باره گفته امیدوارم قبل از تبدیل موضوع جزایر سه گانه به یک پرونده بین المللى، ایران از شدت وابستگى خود به درهمِ امارات بکاهد. به ادعای برخی معامله‌گران بیشتر کاهش ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی که گفته می‌شد 190 هزار میلیارد تومان کاهش داشته در دبی تزریق شده است.

به عقیده تحلیل‌گران فنی با از دست رفتن حمایت 49 هزار و 800 تومان قیمت دلار هرات، روند همچنان بر مدار کاهش است و برگشت قیمت از کف 49 هزار و 200 تومان پولبک برای اشباع فروش است. پس این پولبک قیمت دلار دوباره می‌تواند حمایت مهم 49 هزار و 200 تومان را مورد آزمایش قرار دهد. اما اگر در پولبک‌ها قیمت دلار هرات از 49 هزار و 900 تومان عبور کند و بالای آن تثبیت دهد شاهد برگشت روند خواهیم بود.

 

منبع : تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119235

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر