قیمت دلار امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۲

قیمت دلار کاهشی شد / حرکت معنادار خریداران در بازار ارز

قیمت دلار در بازار به ثبات رسیده است اما معامله‌گران در مجموع می‌گویند روند قیمتی دلار کاهشی است و احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

قیمت دلار کاهشی شد / حرکت معنادار خریداران در بازار ارز

قیمت دلار امروز ۲۸ آبان ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به روزهای قبل تغییری نداشت و دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان در بازار معامله شد. این چندمین روز متوالی است که قیمت دلار بدون تغییر ثابت مانده است.

به گزارش عرشه آنلاین، قیمت دلار در بازار به ثبات رسیده است اما معامله‌گران در مجموع می‌گویند روند قیمتی دلار کاهشی است و احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

تجارت نیوز نوشت : این کاهش قیمت دلار در بازار آزاد در حالی است که قیمت انواع ارز در مرکز مبادله برخلاف تغییرات یکی دو تومانی هفته‌ها و ماه‌های گذشته و روند کاهشی بازار آزاد، افزایشی شده است.

قبل از این معامله‌گران بازار گفته بودند مرز حساس قیمت دلار در بازار محدوده ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. به گفته این گروه اگر قیمت دلار این محدوده را از دست بدهد، قیمت در بازار می‌تواند به کف کانال ۵۰ هزار تومان میل کند و این به معنای کاهش بیشتر قیمت دلار است.

 

در انتهای هفته گذشته بود که دلار این مرز حساس قیمتی را از دست داد و به میانه کانال ۵۰ هزار تومان برسید. به همین دلیل اکنون خریداران و معامله‌گران منتظرند که قیمت دلار به کف این کانال برسد و احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار را می‌دهند.

اما در حالی که برخی از معامله‌گران می‌گویند بازار ارز از مشتری خارج شده اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که بازار ارز مشتریان مخصوص خود را دارد و تعداد خریداران بیشتر از تعداد فروشندگان است. مساله ای که نشان می‌دهد معامله‌گران به افزایش قیمت دلار امید دارند و برای همین در تلاشند تا دلار را در کف قیمتی کنونی خریداری کنند و از نظر آنها قیمت دلار در بازار افزایشی است.

این درحالی است که اقتصاد نیوز نوشت : بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری حکایت از آن دارد که قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی روز شنبه با ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه دوم معاملات نقدی با همین قیمت به فروش رسید که در مقایسه با روز پنجشنبه هفته قبل کاهش تقریباً ۳۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. در معاملات پشت خطی شنبه هم کمتر کسی در موقعیت خرید دلار قرار گرفت و اسکناس آمریکایی در حدود ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان به کار خود پایان داد.

افزایشی‌ها معتقدند در شرایط کنونی قیمت دلار به کف کانال رسیده و احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود ندارد. این گروه معتقدند بر خلاف وعده‌های بازارساز، احتمال ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان ضعیف است و احتمالا دلار اکنون در کف قیمتی خود قرار دارد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114999

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر