خبر خوش از آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، استخدام معلم در دانشگاه فرهنگیان و نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 1401 اعلام شد.

خبر خوش از آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. شرایط ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. وزیر آموزش و پرورش جزئیات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش را اعلام کرد. ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ آغاز شد. سهمیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش افزایش یافت. جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای استخدام ۲۲ هزار دبیر اعلام شد. جزئیات جدید درباره نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ اعلام شد. 

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش + لینک ثبت‌نام

مهلت ثبت اعتراض به نتایج اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۱۴۰۱ اعلام شد. مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تمدید شد. اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش اعلام شد.

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و استخدام معلم در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را در عرشه آنلاین بخوانید.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

آخرین مهلت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

آخرین مهلت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی اعلام شد.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش از شنبه (۲۷ خرداد ماه 1402) آغاز شد و تا چهارشنبه (۳۱ خرداد ماه 1402) ادامه داشت اما بنابر اعلام سازمان سنجش، مهلت ثبت‌نام تا روز شنبه (۳ تیرماه 1402) تمدید شده است.

بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون فقط تا روز شنبه مهلت ثبت‌نام در این آزمون را دارند و می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دفترچه راهنمای آزمون مذکور، در این آزمون ثبت نام کنند.

همچنین باتوجه به اعلام اصلاحات اعمال شده در دفترچه آزمون مذکور، امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان وجود دارد و افرادی که پیشتر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش کنند.

آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه (۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد.

کارت شرکت در این آزمون نیز دوشنبه (۹ مرداد ماه ۱۴۰۲) توزیع می‌شود.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شده است.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون، ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است و شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

مهلت ثبت اعتراض به نتایج اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، مهلت ثبت اعتراض به نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزگاری را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «متقاضیان آزمون استخدامی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش می‌توانند تا ۹ تیرماه 1402، اعتراض خود نسبت به نتایج اولیه این آزمون و درخواست بررسی مجدد آن را ثبت کنند.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، ۸ اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار و نتایج اولیه آن سه‌شنبه «۳۰ خرداد ماه» اعلام شد.

در همین راستا متقاضیان در صورت داشتن هرگونه ابهام و سوال درخصوص نتایج اولیه آزمون، می‌توانند نسبت به ثبت مورد درخواستی خود در قسمت سیستم پاسخگویی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، حداکثر تا ۱۰ روز پس از اعلام نتایج اولیه آزمون اقدام کرده و مراحل بررسی و نتیجه نهایی درخواست ثبت شده خود را مشاهده کنند.

با توجه به اعلام نتایج اولیه آزمون آموزگاری در ۳۰ خرداد ماه 1402، متقاضیان تا ۹ تیر وقت دارند اعتراض خود نسبت به نتایج اولیه این آزمون و درخواست بررسی مجدد آن را ثبت کنند.»

متقاضیان ابتدا باید وارد سایت sanjesh.org شوند سپس گزینه «ارسال درخواست» در منوی سیستم پاسخگویی را انتخاب کنند.

سپس با فشردن دکمه عضویت در سایت یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده و پس از آن مجددا به صفحه ابتدایی سیستم پاسخگویی بازگشته و گزینه «ورود به سامانه» را انتخاب کنند.

در این مرحله لازم است داوطلبان اطلاعاتی از قبیل کد ملی، رمز عبور و ایمیل خود را درج کرده و عبارت «درخواست جدید» را از فهرست سمت راست و تعیین نوع آزمون و سال برگزاری آن را انتخاب کنند.

پس از آن نیز متقاضی باید لینک «درخواست بررسی مجدد نمره» را انتخاب و اطلاعات هویتی خود را وارد کند و نهایتا با فشردن ثبت درخواست اطلاعات را ارسال کند.

همچنین بر اساس نتایج اولیه منتشر شده، معرفی شدگان چند همچنین برابر ظرفیت آزمون آموزگاری مقطع ابتدایی و ابتدایی استثنایی می‌توانند از روز پنجشنبه «اول تیر ماه ۱۴۰۲» تا سه روز دیگر و حداکثر ظرف ۷۲  ساعت، یعنی تا شنبه «۳ تیر ماه ۱۴۰۲» با ورود به پنجره واحد آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir با استفاده از گزینه «ورود» از طریق درگاه دولت و با استفاده از شماره همراهی که مالکیت آن برای داوطلب آزمون است، نسبت به تکمیل و بارگذاری فرم اطلاعات فردی اقدام کنند.

بدین این منظور بارگذاری عکس پرسنلی، تصویر تمامی صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی و سایر مدارک الزامی است.

از سوی دیگر متقاضیانی که طبق نتایج اولیه مشمول معرفی شدگان چندین برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و نیز معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و در نهایت فرآیند ارزیابی تکمیلی وزارت آموزش و پرورش هستند، باید به منظور انجام اقدامات بعدی از روز شنبه سوم تیر ماه به نشانی درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه و بر اساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، از فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینشی خود مطلع شوند.

تمدید مهلت ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۱۴۰۲

ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش تا شنبه (۳ تیر ماه ۱۴۰۲) تمدید شده است.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه (۲۷ خرداد ماه 1402) آغاز شد و تا چهارشنبه (۳۱ خرداد ماه) ادامه داشت اما بنا بر اعلام سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش، مهلت ثبت‌نام تا شنبه (۳ تیر ماه 1402) تمدید شده است؛ بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون تا دو روز دیگر مهلت ثبت‌نام دارند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دفترچه راهنمای آزمون مذکور، در این آزمون ثبت نام کنند.

همچنین باتوجه به اعلام اصلاحات اعمال شده در دفترچه آزمون مذکور، امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان وجود دارد و افرادی که پیشتر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل تا شنبه (۳ تیر ماه ۱۴۰۲) اطلاعات خود را ویرایش کنند.

آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه (۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد ماه اعلام خواهد شد.

کارت شرکت در این آزمون نیز دوشنبه (۹ مرداد ماه) توزیع می‌شود.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شده است.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون حدود ۲۲ هزار نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است و شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌ و ‌پرورش اعلام شد

پیرو تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز»، اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون اعلام شد.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز» در سال ۱۴۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۷، سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام اصلاحات دفترچه مذکور به شرح ذیل، تاکید کرد که مهلت ثبت‌نام تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۳ تمدید می‌شود.

لذا متقاضیان می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و این اصلاحیه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام‌شده، مقرر شد امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد شود و بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

۱- توضیحات مندرج در بخش ششم، قسمت «د» «اعلام نتیجه نهایی آزمون» (صفحه ۲۹) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش و پرورش (حداکثر سه برابر) در سقف ظرفیت پذیرش، براساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن شصت (۶۰) درصد (و ارزیابی تکمیلی) با وزن چهل (۴۰) درصد که در جدول مزبور لحاظ شده و مفاد این دفترچه در اولویت‌ انتخابی شغل-محل در مقایسه با سایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب، به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت.

باتوجه به حداقل‌های تعیین شده، چنانچه داوطلب حدنصاب لازم را پس از ارزیابی تکمیلی کسب ننماید در فرآیند گزینش نهایی قرار نخواهد گرفت.

۲- اصلاحات مربوط به مواد و منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی (کد ۳۰۳۷) شامل:

۲-۱- منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی (روش تدریس تربیت‌بدنی) در حیطه اختصاصی مندرج در صفحه (۱۱) دفترچه به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

منابع آزمون: اصول برنامه‌ریزی درسی ـ الگوها و روش‌های تدریس تربیت‌بدنی ـ مدیریت کلاس تربیت‌بدنی – طراحی آموزشی.

۲-۲- منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی در حیطه تخصصی مندرج در صفحه (۱۶) دفترچه به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

۲-۲-۱- راهنمای معلم تربیت‌بدنی و سلامت پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دوره اول متوسطه - کد ۶/۸۱.

۲-۲-۲- راهنمای معلم تربیت‌بدنی و سلامت پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه – کد ۱۱۰۳۶۷.

۲-۲-۳- یادگیری و کنترل حرکتی شامل مباحث (پردازش اطلاعات و عملکرد حرکتی - مبانی عملکرد حرکتی انسان - مبانی نظری و سنجش یادگیری حرکتی انسان - سازماندهی تمرین - بازخورد و آموزش مهارت‌های حرکتی)

۲-۲-۴- آسیب شناسی ورزشی شامل مباحث (اصول پیشگیری از آسیب در تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی - کمک‌های اولیه در ورزش - انواع آسیب‌های رایج در تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی)

۲-۲-۵- اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی شامل مباحث (مبانی سنجش و اندازه‌گیری در تربیت‌بدنی - مقدمات آمار توصیفی - سنجش آمادگی جسمانی - سنجش مهارت‌های ورزشی - نمرات استاندارد)

۲-۲-۶- مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی شامل مباحث (برنامه‌ریزی مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ سازماندهی مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ داوطلبی در مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ مدیریت برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ آشنایی با جداول ورزشی)

۳- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز شغل دبیر مطالعات اجتماعی (کد ۳۶۰۶) مندرج در صفحه (۹) دفترچه شامل: سطح ۲ حوزوی با کد ۳۰۶۲۹ و سطح ۳ حوزوی با کد ۳۰۶۳۰ به شرایط احراز شغل دبیر مطالعات اجتماعی (کد ۳۶۰۶) اضافه می‌شود.

۴- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز شغل هنرآموز تربیت کودک (کد ۳۳۶۰) مندرج در صفحه (۷) دفترچه شامل: رشته تحصیلی بهداشت عمومی با کد ۳۰۱۷۷ (فوق‌دیپلم) از شرایط احراز تحصیلی، شغل هنرآموز تربیت کودک (کد ۳۳۶۰) حذف می‌شود.

۵- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز تحصیلی گروه معارف اسلامی برای حافظان قرآن مندرج در جدول شماره (۲) دفترچه شامل: رشته‌های تحصیلی ذیل به رشته‌های تحصیلی جدول شماره (۲) مندرج در صفحات ۳۳ و ۳۴ اضافه می‌شود:۶- اصلاحیه مربوط به مندرجات بخش پنجم، توضیحات قسمت «د» صفحه (۲۷) دفترچه شامل: نتیجه اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اواسط شهریور ماه سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

خبر مهم برای متقاضیان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه آموزگاری مقطع ابتدایی و ابتدایی استثنایی

معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون آموزگاری مقطع ابتدایی و ابتدایی استثنایی از روز پنجشنبه «اول تیرماه ماه 1402» می‌توانند تا شنبه «سوم تیر ماه 1402» نسبت به تکمیل و بارگذاری فرم اطلاعات فردی اقدام کنند.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار شد و نتایج اولیه آن، سه‌شنبه «۳۰ خرداد ماه» اعلام شد.

بر اساس نتایج اولیه منتشرشده، معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون آموزگاری مقطع ابتدایی و ابتدایی استثنایی می‌توانند از روز پنجشنبه «اول تیر ماه 1402» تا سه روز دیگر و حداکثر ظرف ۷۲  ساعت، یعنی تا شنبه (سوم تیر ماه 1402) با ورود به پنجره واحد آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir با استفاده از گزینه «ورود» از طریق درگاه دولت و با استفاده از شماره همراهی که مالکیت آن برای داوطلب آزمون است، نسبت به تکمیل و بارگزاری فرم اطلاعات فردی اقدام کنند.

بدین این منظور بارگزاری عکس پرسنلی، تصویر تمامی صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی و سایر مدارک الزامی است.

همچنین بر این اساس، متقاضیانی که طبق نتایج اولیه مشمول معرفی شدگان چندین برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و نیز معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و در نهایت فرآیند ارزیابی تکمیلی وزارت آموزش و پرورش هستند، باید به منظور انجام اقدامات بعدی از روز شنبه «سوم تیر ماه» به نشانی درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه کرده و بر اساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، از فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینشی خود مطلع شوند.

درواقع داوطلبان معرفی‌شده واجد شرایط باید جهت بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری در زمان ثبت‌نام در آزمون مذکور و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی در این مرحله، مطابق زمان تعیین شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام کنند.

پس از طی اقدامات یاد شده و دریافت معرفی‌نامه عکس‌دار از کارگروه‌ها در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، داوطلبان باید با پرینت کارنامه اولیه خود و کارت ملی طبق زمان اعلام شده توسط اداره کل استان مربوطه جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه‌های ارزیابی مراجعه کنند.

داوطلبان علاوه بر تکمیل فرم پیوست آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه)، اصل و تصویر مدارک مربوط به فرم استشهاد محل سکونت (برای داوطلبان بومی متقاضی از محل بند مربوط به احراز سابقه ده سال سکونت)، اصل و تصویر مدارک مربوط به استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثارگران و اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان را به همراه داشته باشند و کد رهگیری مربوط به تاییدیه ارسال الکترونیکی فرم اطلاعات فردی را ارائه دهند.

کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره‌های معتبر استانی و ملی و جهانی، سوابق فعالیت‌های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تدریس و فناوری‌های نوین، گواهی‌های معتبر مهارت‌ها و مرتبه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری، پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات معتبر و نیز تقدیرنامه‌های مرتبط در سطوح مدیریت میانی و عالی، مدارک امتیاز آور جهت ارزیابی تکمیلی محسوب می‌شوند.

*ارزیابی تکمیلی در در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام می‌شود و عدم مراجعه داوطلب در روز، تاریخ و ساعت تعیین شده  به منزله انصراف او است.

*برای داوطلبانی که در دو کد شغل محل حائز امتیاز برای معرفی شده‌اند، استان محل انجام ارزیابی تکمیلی، اولویت انتخاب اول داوطلب محسوب می‌شود و از این رو داوطلب باید مدارک مربوط به امتیاز بومی پذیری و سایر مولفه‌های امتیازآور را به استان محل ارزیابی تکمیلی خود تحویل دهد.

*همچنین عدم مراجعه متقاضی در مهلت اعلام شده بر اساس اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه برای شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات و یا انجام ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود.

نهایتا بر اساس نتایج این آزمون آموزگاری، ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. در واقع در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد. 

۵۳۴ هزار و ۴۰۴ داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۹۹۳ داوطلب زن و ۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر مرد بودند.

امسال طبق قانون، حداقل سن شرکت در آزمون آموزگاری، ۲۰ و حداکثر سن، ۴۰ سال بود و دهه شصتی‌ها نیز توانستند در این آزمون شرکت کنند.

همچنین پیشتر سهم نمره آزمون کتبی ۷۰ درصد و مصاحبه ۳۰ درصد بود اما در آزمون آموزگاری برگزار شده، سهم آزمون ۴۰ و سهم مصاحبه ۶۰ درصد درنظر گرفته شد.

با این حال، طبق تغییراتی که این آزمون طی امسال داشت، می‌توان گفت ورود و شرکت در آزمون تسهیل شده، اما قبولی در آن سخت‌تر شده است. به طوری که کل آزمون ۱۰۰۰ امتیاز داشت؛ ۴۰۰ امتیاز مربوط به  آزمون کتبی و ۶۰۰ امتیاز مربوط به ارزیابی تکمیلی و مصاحبه بود و حداقل نمره برای قبولی نیز ۴۷۰ امتیاز است.

اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای جذب آموزگار اعلام شد. 

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که اردیبهشت امسال برگزار شد، ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲ هزار و ۳۳۲  آموزگار ویژه مدارس استثنایی و ۹۹۲  آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب می‌شوند.

پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک، معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش باید از روز «شنبه، ۳ تیرماه ۱۴۰۲» به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه کنند.

در تصویر زیر تکالیفی که پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی باید انجام دهند را مشاهده می‌کنید:

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 1402

وزیر آموزش و پرورش از ثبت‌نام آزمون استخدامی برای ۲۲ هزار دبیری در مرداد ماه سال جاری خبر داد و درباره شرایط ثبت‌نام در مدارس دولتی تاکید کرد که این مدارس خارج از دستور العمل هیچ دریافت وجهی ندارند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدارس دولتی در ازای ثبت نام خارج از دستورالعمل‌ها هیچ دریافت وجهی ندارند، اگر فعالیت فوق برنامه دارند، بعد از اتمام فرآیند ثبت‌نام با مشارکت خانواده‌ها باید انجام دهند. 

وزیر آموزش و پرورش درباره نتیجه آزمون استخدامی هم گفت: خوشبختانه نتیجه آزمون استخدامی ابتدایی آماده شده، اعلام نتیجه به عهده ما نیست، اما یک متغیرهای دیگری در نتیجه آزمون تاثیر می گذارد مثل نرخ باروری که وزارت کشور باید در اختیار سازمان سنجش می گذاشت، در چند روز آینده نتایج آزمون اعلام می شود و  از هفته اول تیر ماه ارزیابی تکمیلی شروع می شود.

صحرایی همچنین اعلام کرد که آزمون دیگری در ۱۲ مرداد ماه برای استخدام ۲۲ هزار دبیری برگزار می شود که ثبت نام آن ها از هفته آینده شروع می شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر عمدتا تمرکز روی پایگاه تربیت تابستانه  است که ۱۰ هزار مدرسه را آماده می کنیم و در سامانه‌ای که برای این کار اختصاص دادیم به نام «نورینو» بیش از ۷ هزار مدرسه ثبت‌نام کردند، امیدواریم شعار مدرسه تعطیل نیست را بتوانیم دنبال کنیم.

افزایش سهمیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش‌ و پرورش بروجرد گفت: سهمیه استخدام ۱۷۳ نفر در آموزش‌ و پرورش شهرستان مهیا شد.

نریمان سبحانی‌نیا، مدیرکل آموزش‌ و پرورش بروجرد اظهار کرد: برای اولین بار شهرستان بروجرد بیشترین ظرفیت استخدام آموزگار و دبیر در استان را به خود اختصاص داد و سهمیه استخدام ۱۷۳ نفر در آموزش‌وپرورش این شهرستان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش بروجرد تصریح کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، امسال زمینه جذب ۶۵ نفر برای آموزگاری در مدارس دوره ابتدایی و ۱۰۸ نفر هم برای رشته‌های دبیری دوره متوسطه ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش بروجرد تاکید کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده سهمیه استخدامی بروجرد در ماده ۲۸ بیش از ۲۴۰ درصد نسبت به سال تحصیلی قبل افزایش داشته است.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: نتایج آزمون استخدامی جذب معلمان در مقطع ابتدایی به‌زودی اعلام و آزمون دبیری نیز با توجه به تنوع رشته‌های تحصیلی در مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش بروجرد بیان کرد: از جوانان بومی شهرستان که علاقه‌مند و مشمول شروط ثبت‌نام هستند در این آزمون شرکت کنند و با مطالعه دقیق منابع آزمون، از این فرصت جذب و استخدام استفاده کنند.

همچنین، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سهمیه خراسان جنوبی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای مقاطع ابتدایی و متوسطه ۷۲۹ معلم است که در مهرماه جذب می‌شوند.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: تا پایان هفته اسامی جمعیتی معادل سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی ابتدایی برای خراسان جنوبی معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی دبیری از روز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با استفاده از نیروهای مجرب، افراد در مراکز تعیین شده برای مصاحبه حضور می‌یابند.

موسوی‌نژاد با اشاره به تغییرات در روند ارزیابی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، ادامه داد: اصلاح شیوه‌های شناسایی و جذب منابع انسانی کارآمد، متعهد و متخلق، با استعداد و با انگیزه و برخوردار از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در مشاغل آموزشی و تربیتی  مدارس، در چارچوب شایستگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون رتبه بندی معلمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد کانون‌های ارزیابی، منابع و محتوای آزمون و تغییر در شیوه کسب حد نصاب به صورت حداقل۵۰ درصد میانگین امتیاز سه نفر اول در شغل محل مربوطه برای مرحله اول و کسب ۴۷۰ امتیاز برای قبولی نهایی، یادآور شد: تغییر تاثیر امتیاز مصاحبه، از ضریب ۷۰ درصد آزمون کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه، به ۴۰ درصد ضریب آزمون کتبی و  ۶۰ درصد ضریب مصاحبه، از دیگر تغییرات مهم است.

ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه «۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲» آغاز شد.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه، ۲۷ خرداد ماه 1402 آغاز شد و تا چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه 1402 ادامه دارد.

این آزمون پنجشنبه ۱۲ مرداد برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یک‌ساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شد.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شد و آزمون دبیری و هنرآموز نیز ۱۲ مرداد سال‌جاری برگزار می‌شود.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

بنا بر اعلام علیرضا علی‌خان‌زاده رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور، امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است. شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل محل‌ها را همزمان با شروع ثبت‌نام، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش به این نشانی دریافت کرده و از اینجا ثبت‌نام کنند.

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علی صدر، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ از شنبه «۲۷ خرداد ماه» آغاز شده و تا چهارشنبه «۳۱ خرداد ماه» ادامه خواهد یافت.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با توجه به محدودیت زمانی به متقاضیان توصیه می‌شود در مهلت اعلام شده برای شرکت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این که این آزمون پنج‌شنبه ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضروری است متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط و اطلاعات شغل محل‌ها اقدام کنند.

دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مشاغل دبیری ۱۴۰۲

سیستم ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (ویژه رشته‌های شغلی دبیر/هنرآموز) سال ۱۴۰۲

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل دبیری و هنر آموز سال 1402 جهت دانلود رایگان در سایت کنکور قرار گرفته است. زمان شروع ثبت‌نام از روز شنبه مورخ 1402/03/27 لغایت روز چهارشنبه مورخ 1402/03/31 است.

1- داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت نام را بطور کامل مطالعه کرده باشند.

2- داوطلبان باید حتما شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را داشته باشند.

3- داوطلبان لازم است در درج کد ملی، نام خانوادگی و نام، مشخصات شناسنامه‌ای، ارسال عکس و تمامی اطلاعات لازم دیگر دقت و توجه کافی به عمل آورند، بدیهی است درصورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

4- در پایان ثبت‌نام اینترنتی تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب می‌باشد، لذا دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.

5- برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامی را به دقت بررسی کنند.

6- داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداری کنند.

7- داوطلبان لازم است اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کنند.

8- توصیه می‌شود داوطلب فرایند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد سایرین افشا نکند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93110

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر