عفو ۱۵ هزار نفر از محکومان استان تهران در سال گذشته

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در سال قبل، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شده اند.

عفو ۱۵ هزار نفر از محکومان استان تهران در سال گذشته

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در سال قبل، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شده اند.

رییس کل دادگستری استان تهران در نشست کمیسیون استانی بررسی عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان استان تهران با اشاره به این گزاره که استان تهران، بیشترین جمعیت کیفری در کل کشور را دارد گفت: در روند زندانی شدن محکومان، دستگاه قضایی بدنبال اصلاح و بازاجتماعی شدن فرد زندانی است.

علی القاصی رییس کل دادگستری استان تهران در نشست کمیسیون استانی بررسی عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان استان تهران که با حضور اعضا برگزار شد، گفت: هدف از زندان و زندانی کردن افراد که در برخی از پرونده‌های قضایی و براساس قانون صورت می‌پذیرد، اصلاح و باز اجتماعی شدن فرد زندانی است.

وی گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند سازی قوه قضاییه از راهبرد‌هایی است که در دوران تحول و تعالی دنبال می‌شود و استفاده از پابند‌های الکترونیکی یکی از مصادیق آن است که در سال قبل، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از زندانیان استان تهران مشمول آزادی با پابند الکترونیکی شده اند و این موضوع نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: فرد زندانی که مشمول پابند الکترونیک می‌شود، به طور کامل آزاد نشده و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک و در دسترس دستگاه قضایی است و در عین حال با حضور در خانواده و اجتماع، فرصت بهتری در مسیر بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه برای او فراهم می‌شود.

القاصی گفت: همه در مقابل خانواده زندانیان مسئول هستیم و برای کاهش آسیب‌های ناشی از زندانی شدن افراد در سال گذشته برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان اشتغال ایجاده شده، که این رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال قبل از جمله اقدامات صورت گرفته برای کمک به اصلاح زندانیان و کاهش آسیب‌های غیر مستقیم ناشی از زندانی شدن افراد به خانواده آن‌ها است.

القاصی در تشریح اقدامات کمیسیون عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان در سال گذشته گفت: از مجموع درخواست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته که به کمیسیون عفو مرکز پیشنهاد شده است: ۱۱۷۲ نفر از زندانیان با تعلیق مجازات، از نهاد‌های ارفاقی بهره‌مند شدند و ۱۲۱۹ نفر با صدور حکم مشمول آزادی مشروط قرار گرفتند.

وی افزود: در موضوع حمایت از خانواده زندانیان و صیانت و حفظ نهاد خانواده، زندانیان استان تهران در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۶ نوبت به مرخصی اعزام شدند و ۱۱۰۴ نفر اززندانیان نیز به شهرستان‌های محل اقامت خود منتقل گردیده اند.

القاصی با اشاره به اهمیت حضور میدانی و نظارت بر زندان‌های استان تهران گفت: در طی سال گذشته مسئولان قضایی در استان تهران، ۷ هزار نوبت از زندان‌های سطح استان بازدید داشته اند که در نوع خود آمار شاخصی است.

وی گفت: در اقدامی منحصر بفرد، طی یک روز ۵۳۰ نفر از قضات دادگستری استان تهران در همه بازداشتگاه‌ها حاضر شدند و همه افراد بازداشتی را ملاقات کردند.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: ۱۵ هزار نفر از محکومان اعم از محکومین با متهمین اغتشاشات اخیر و سایر جرایم دیگر در سال گذشته مشمول عفو قرار گرفتند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92938

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر