هشدار جدی درباره طوفان خیلی شدید و بارش باران‌های سیل‌آسا از ساعتی دیگر

سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، نسبت به وقوع طوفان، سیلاب و وزش باد شدید و سایر مخاطرات جوی به شهروندان هشدار داد.

هشدار جدی درباره طوفان خیلی شدید و بارش باران‌های سیل‌آسا از ساعتی دیگر

سازمان هواشناسی کشور چند اطلاعیه مهم صادر کرد. سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، نسبت به ورود سامانه بارشی جدید، کاهش دما و سرما، وزش باد شدید و طوفان به مردم هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور درباره تشدید ناپایداری‌ها و مخاطرات جوی هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران‌های سیل‌آسا، وزش باد شدید و طوفان در چند استان کشور به شهروندان هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور چند وضعیت هشدار برای استان‌های مختلف کشور صادر کرد. سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع طوفان، سیلاب و وزش باد شدید و سایر مخاطرات جوی به شهروندان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: هشدار جدی درباره طوفان و تندباد خطرناک امروز

با توجه به اطلاعیه‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی، نیروها به حالت آماده‌باش درآمدند. سازمان هواشناسی، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید، طوفان و بارش باران‌های سیل‌آسا در چند استان کشور به شهروندان هشدار داد و از مردم درخواست کرد که هشدار طوفان، تندباد لحظه‌ای و بارش باران‌های سیل‌آسا را جدی بگیرند. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی در چند استان از امروز تشدید شده و هوا طوفانی می‌شود.

هشدار هواشناسی تهران

هشدار هواشناسی کشور درباره ناپایداری‌های جوی در چند استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری‌های جوی و فعالیت سامانه بارشی جدید در چند استان، از احتمال طغیان رودخانه‌ها،‌ وزش باد شدید و طوفان، آب‌گرفتگی معابر، شکستن درختان کهنسال و برخورد صاعقه خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی کشور در جنوب از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا یکشنبه آینده در برخی مناطق خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا شنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و  وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه آینده در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. دریای خزر و خلیج‌فارس تا روز جمعه مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1402/03/31

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1402/04/06

نوع مخاطره: چهارشنبه (1402/03/31) تا شنبه ( 1402/04/03): خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی حداکثر سرعت 12 متر بر ثانیه و ارتفاع امواج 1.5 متر.

پنجشنبه (1402/04/01) تا شنبه (1402/04/03): خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج 1 متر.

یکشنبه (1402/04/04) تا سه شنبه (1402/04/06): خلیج فارس، تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی حداکثر سرعت 15 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج 2 متر.

منطقه اثر: خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان

مخاطره: اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری به‌ویژه در بنادر مرکزی و شرقی.

هشدار هواشناسی

هشدار هواشناسی و آماده‌باش در 11 استان 

سرپرست سازمان امداد و نجات، در پی هشدار سازمان هواشناسی، از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در ۱۱ استان کشور، خبر داد.

بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق هشدار صادر شده از طرف سازمان هواشناسی، بارش شدید و رگباری باران، امروز، در ارتفاعات و دامنه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق کرمان و از ظهر دوشنبه لغایت ظهر سه‌شنبه، در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال استان مرکزی و قم وزش شدید باد و گردوغبار و در روز سه‌‎شنبه و چهارشنبه، در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدید و رگباری باران گزارش شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات ادامه داد: در این ۱۱ استان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار دارند.

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به شرایط جوی هوا، از شهروندان درخواست کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی، از اتراق و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها، ارتفاعات و جنگل‌ها خودداری کنند و در صورت تردد در این مناطق، به همراه داشتن کیف امدادی و لباس مناسب را فراموش نکنند.

هشدار سازمان هواشناسی درباره طوفان و وزش باد شدید در کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری وزش باد شدید در شرق و جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

همچنین مناطقی از شرق، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات با وزش باد شدید و گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

از امروز تا پنجشنبه غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

هشدار هواشناسی درباره رگبار و رعدوبرق و طوفان شدید در چند استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی استان‌ها و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا در استان‌های اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.  

او افزود: امروز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، پنجشنبه تا شنبه در شمال استان‌های آذربایجان‌ غربی و آذربایجان‌ شرقی ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. این شرایط جمعه برای سواحل غربی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: طی پنج روز آینده در نواحی شمال شرق و شرق به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پدیده غالب خواهد بود.  

ضیاییان در ادامه گفت: در این مدت در نواحی غرب و جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت باد در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از چهارشنبه تا شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.  

ضیاییان گفت: امروز و فردا نیمه‌غربی خلیج فارس و دریای خزر و از پنجشنبه تا شنبه نیمه‌شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود همچنین طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان گفت: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۶ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92771

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر