زلزله مددجویان و معلولان/ رئیس سازمان بهزیستی برکنار می شود؟

معلولان با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان بهزیستی خواستار برکناری وی شدند.

زلزله مددجویان و معلولان/ رئیس سازمان بهزیستی برکنار می شود؟

معلولان با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان بهزیستی خواستار برکناری وی شدند.

به گزارش عرشه آنلاین،  هزاران شهروند معلول با پیوستن به کارزار برکناری رئیس سازمان‌ بهزیستی کشور، خواستار عزل او شدند.

افراد دارای معلولیت در چند روز گذشته با امضای کارزار برکناری رئیس سازمان بهزیستی کشور که توسط کمپین معلولان راه انداخته شده، از رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار برکناری وی شدند.

افراد دارای معلولیت در این کارزار عنوان کرده‌اند که رئیس بهزیستی‌ پس از ۲ سال و نیم حضور در این سازمان‌ نه تنها نتوانسته این سازمان را آباد کند و از مشکلات جامعه هدف آن بکاهد بلکه ارکان سازمان بهزیستی را نیز ویران کرده است.

آنها همچنین در متن کارزار گفته‌اند این خواسته آنها معطوف به بیش از دو سال سوءمدیریت در بهزیستی و اشراف به ناتوانی و بی‌کفایتی مدیریتی در این سازمان است‌.

طبق متن منتشر شده از کمپین معلولان‌، برگزاری جلسات بی‌نتیجه و پشت درهای بسته رییس بهزیستی‌ با مسئولان مختلف کشور، سیاسی‌کاری و تلاش او برای ابقا، جابجایی‌های عجولانه و ناشیانه در مدیریت‌های ستادی، بکارگیری مدیران ناکارآمد در استان‌ها، به انزوا راندن کارشناسان و مدیران توانمند، ناتوانی در پیشگیری از بروز اتفاقات بحرانی در مراکز مختلف تحت نظارت بهزیستی، عدم توانایی در پیگیری اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق معلولان، عدم‌ ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در خصوص قانون حمایت از حقوق معلولان به کمیته مربوطه، اتلاف بودجه سازمان با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های غیرمرتبط، خنثی بودن در قبال نادیده گرفته شدن حقوق معلولان در برنامه هفتم توسعه، بی‌تفاوتی نسبت به حذف ردیف بودجه تنها قانون معلولان، چشم بستن بر روی تخلفات و سوءاستفاده‌های مدیران، اصرار به اجرای طرح‌های کارشناسی نشده و غیر قابل انجام نظیر پردیس توانمندسازی از دلایل سوءمدیریت رئیس سازمان بهزیستی و مهمترین دلایل راه‌اندازی این کارزار ذکر شده است‌.

امضا کنندگان کارزار مذکور با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی کشور به مدیری نیاز دارد که متخصص، توانمند و کارآمد باشد نه رئیسی که از نمد حقوق بر زمین مانده معلولان و مدددجویان بی‌پناه، کلاهی برای خود و حفظ موقعیت و تأمین آتیه خود بجوید، از رئیس جمهور و وزیر رفاه خواسته‌اند تا با صدای آنها را از طریق این کارزار بشنوند و رئیس قوی‌تری برای بهزیستی انتخاب کنند.

گفتنی است این کارزار تنها در چند روز اولیه اغاز خود به امضای بیش از ۱۴ هزار شهروند که اغلب آنها افراد دارای معلولیت هستند رسیده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135495

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر