مددجویان بهزیستی دست به تجمع اعتراضی زدند

هم‌اکنون جمعی از افراد دارای معلولیت در پنجمین سالروز ابلاغ اجرای قانون حمایت از معلولان و اعتراض به عدم اجرای‌ آن مقابل سازمان بهزیستی کشور تجمع کرده‌اند‌.

مددجویان بهزیستی دست به تجمع اعتراضی زدند

 تجمع اعتراضی جمعی از معلولان هم‌اکنون مقابل سازمان بهزیستی کشور در حال برگزاری است.

هم‌اکنون جمعی از افراد دارای معلولیت در پنجمین سالروز ابلاغ اجرای قانون حمایت از معلولان و اعتراض به عدم اجرای‌ آن مقابل سازمان بهزیستی کشور تجمع کرده‌اند‌.

مدیر کمپین معلولان گفت: با گذشت پنج سال از تصویب، ابلاغ و نقض قانون حمایت از معلولان توسط دولت و مجلس‌ گذشته همچنان عزمی برای اجرای آن وجود ندارد و هنوز برخی از مواد این قانون آیین‌نامه اجرایی ندارد‌.

بهروز مروتی اظهار داشت: این تجمع در اعتراض به بی‌توجهی دولت و اهمال سازمان بهزیستی در اجرای این قانون است.

وی ادامه داد: این تجمع همچنین اعتراضی است بر وضعیت اسف‌بار معیشت، درمان، مسکن، اشتغال و توانبخشی معلولان که همگی سالهاست مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفته است‌.

این فعال حوزه معلولان همچنین بیان کرد: ما بیش از هر نهادی سازمان بهزیستی کشور را مقصر عدم اجرای قانون معلولان می‌بینیم، این سازمان در دفاع از حق معلولان و در مدل حمایت از آنها به گونه‌ای عمل نکرده که دولت و مجلس متوجه شایستگی و شان معلولان شده و در قبال آنها احساس تکلیف کنند‌.

مروتی افزود: تجمع را تا زمان اجرای قانون ادامه می‌دهیم چون اجرای آن را کمترین حق معلولان می‌دانیم. معلولان شهروندان این جامعه هستند و دولت موظف است آنان را از یک زندگی عادی و مستقل بهره‌مند سازد‌.

منبع: خبرفوری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84759

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • معلول خیلی شدید

        دولت چرابه فکرمامعلولین نیست امیدیک معلول به خدا ودولت است چرابه فکرمعلولین نیستنیدباباماهم جون داریم حق زندگی داریم جونمون عزیزه درسته دستمون ازاین دنیاکوتاهه ولی ماجونمون عزیزه خانواده دارای معلول کل خانواده معلوله دارن اذیت مارامیکشن

      • ناشناس

        من یه خانم و مددجوی امداد هستم و بجز یارانه و مستمری امداد چیزی ندارم و مریضم و به کمک احتیاج دارم و امداد هیچ کمکی بهم نمی کنه و بزور زنده هستم روزی یه وعده غذا بزور گیرم میاد و مستمری ما رو بجا ۴۰ درصد ۲۰درصد زدن .لطفا رسیدگی کنید.بهمون کمک کنید.

      ارسال نظر