خبر مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره واریز یارانه و مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کمک‌هزینه‌های معیشتی ویژه کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم ماهانه بالغ بر پنج همت پرداخت می‌شود. سال گذشته دریافتی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد و امسال نیز ۳۰ درصد رشد کرده تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

خبر مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره واریز یارانه و مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:  کمک‌هزینه‌های معیشتی ویژه کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم ماهانه بالغ بر پنج همت پرداخت می‌شود. سال گذشته دریافتی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد و امسال نیز ۳۰ درصد رشد کرده تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش  عرشه آنلاین ، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقتصاد مردم‌پایه را گسترش می‌دهیم، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید تکالیف خود برای جهش تولید را انجام دهند. این سند فردا ابلاغ می شود.در این سند پیوست طرح‌های خاتمه عمرانی در سال جاری را منتشر می‌کنیم. طرح‌هایی که بخش خصوصی در تولید به بهره‌برداری می‌رساند و به حوزه صنعت، معدن و نیروگاهی مرتبط است در پیوست دیگری اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: امسال باید ۶۷۰ همت سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های دولتی انجام شود که فهرست این سرمایه‌گذاری‌ها هم دیگر منتشر می‌شود. هفت سد با ظرفیت یک میلیارد متر مکعب در سال و ۳۱ تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح می‌شود. ۵۵۰ کیلومتر راه‌آهن افتتاح خواهد شد. ۴۰۰ همت هم برای طرح‌های تملک به‌ویژه طرح‌های خاتمه پیش‌بینی‌ شده است.

منظور با اشاره به جزئیات پرداخت یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳، گفت: کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند. منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف بازتوزیع به خود مردم می‌شود. کل منابع یارانه نقدی، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است. کمک‌هزینه‌های معیشتی ویژه کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم ماهانه بالغ بر پنج همت پرداخت می‌شود. سال گذشته دریافتی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد و امسال نیز ۳۰ درصد رشد کرده تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: در زمینه کالابرگ است هم به هفت دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. برای یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان نیز ۲۰۰ همت در نظر گرفته شده است. یارانه دارو نیز در بودجه امسال ۸۵ همت در نظر گرفته شده‌است. در عین حال به نهاده‌هایی یارانه داده می‌شود تا کالا ارزان تر به دست مردم برسد که شامل یارانه نهاده‌های دامی و کشاورزی است و امسال شش همت از منابع دولت در سال جاری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: در عین حال یارانه نهاده‌های دامی مثل کنجاله ذرت با ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تامین می‌شود. نرخ مبادله ۴۰ هزار تومان و امسال بناست ۱۱ میلیارد دلار ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی اختصاص یابد. اختلاف این عدد با نرخ بازار مبادله‌ای شامل ۱۵۰ همت می‌شود و پرداخت آن با دولت است.

منظور کاهش نرخ مالیات ارزش‌افزوده واردات کالاهای اساسی از ۹ درصد به یک درصد را یارانه دانست و افزود: کمک به طرح‌های آبخیزداری و کشاورزی نیز از جمله کارهایی است که برای تولید محصولات کشاورزی ارزانتر اختصاص می‌یابد ۴ همت یارانه دریافت می‌کند. مجموع کل این موارد، بخش بزرگی از بودجه دولت یعنی ۷۵۰ همت در تبصره ۸ را شامل می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133759

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر