خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی ضرر دارد؟

دکترای تخصصی فیزیولوژی دام و طیور با رد شایعات درباره مرغ های هورمونی این مسئله را دروغ بزرگ قرن دانست که برخی افراد غیر مطلع به آن دامن می زنند.

خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی ضرر دارد؟

دکترای تخصصی فیزیولوژی دام و طیور با رد شایعات درباره مرغ های هورمونی این مسئله را دروغ بزرگ قرن دانست که برخی افراد غیر مطلع به آن دامن می زنند. وی به مسئله مهم استفاده از آنتی بیوتیک در مرغ ها به عنوان محرک رشد اشاره کرد و خاطرنشان کرد مصرف این مرغ ها ( در دراز مدت)باعث مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن می شوند.

به گزارش عرشه آنلاین، حمیدرضا خدایی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، درباره شایعه مرغ های هورمونی، با بیان اینکه مرغ های هورمونی بزرگترین دروغ قرن است، گفت:« در سیستم های پرورشی طیور ، حداقل سه نوع پرورش مرغ وجود دارد یک نوع پرورش مرغ گوشتی است که به لطف پیشرفت اصلاح نژاد و تغذیه مناسب حداکثر دو ماه بیشتر طول نمی کشد که مرغ ها رشد کنند و توجه شود که این مرغها و خروس ها اصلا به سن بلوغ نمی رسند. این نوع مرغ ها برای مصرف به بازار عرضه می شوند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:دسته دوم مرغ های تخم گذار هستند که از تخم مرغ آن ها استفاده می کنیم. دسته سوم مرغ های لاین ( یا اجداد) هستند که از این نوع مرغ ها جوجه کشی می کنیم و اصلا به چرخه خوراک ما وارد نمی شوند ( و ممکن است از گوشت آنها در صنایع غذایی مانند سوسیس و کالباس استفاده شود)»

وی در ادامه گفت:« ما به عنوان مصرف کننده فقط از مرغ ها یا خروس های گوشتی استفاده می کنیم. برای اینکه این نوع مرغ ها در دوره پرورش ۴۲ روزه خیلی خوب رشد کنند پرورش دهندگان طیور اقداماتی را انجام می دهند؛ که یکی از آنها استفاده از محرک های رشد مانند آنتی بیوتیک ها است،اما باید گفت هورمون به هیچ عنوان در پرورش مرغ ها استفاده نمی شود.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 132921

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر