گنده هرات قیمت دلار تهران را تغییر داد؟

روز پنجشنبه تسویه سال بازار ارز هرات است و امکان شل شدن بازار وجود دارد.

گنده هرات  قیمت دلار  تهران را تغییر داد؟

روز پنجشنبه تسویه سال بازار ارز هرات است و امکان شل شدن بازار وجود دارد. هرگاه گنده هرات فروشنده شود یا خریدار قیمت دلار در ایران برهم می ریزد

بازار ارز هرات در تسویه سال شل می‌کند؟

، بازار ارز و سکه نسبت به روز گذشته کاهشی بودند اما همچنان مرزهای حمایتی حفظ شدند. تنها بازاری که حمایت را در معاملات روزانه از دست داد طلای آبشده بود. در روز سه‌شنبه هم گفته شد که شل بودن بازار طلای آبشده به دو دلیل است، اول اینکه تصور معامله‌گران این بود که انس نزول می‌کند و این اتفاق در معاملات سه‌شنبه شب رخ داد. عامل دوم شل بودن بازار طلا این است که به علت فعالیت کم بنکدارها در آخر سال، عمق بازار طلا کم شده.

قیمت دلار هرات در ۵۸ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و با اینکه شل بود در روز چهارشنبه معاملات رنجی را سپری کرد و در ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خودش پایان داد. این درحالی بود که قیمت دلار فردایی در میانه‌های معاملات روزانه تا کف ۵۸ هزار تومان پایین آمد اما قیمت نقدی دلار با آن همراهی نکرد و بالای ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان ماند.

 

معامله‌گران در این باره می‌گفتند نوسان‌گیران کاملا بازارساز را زیر نظر دارند و بازارساز از هرات تزریق داشته و بعد از هر تزریق معامله‌گران بازار را تست می‌کنند، اگر تزریق قطع شده باشد قیمت را بالا نگه می‌دارند.

 

به عقیده آن‌ها این تست بعد از هر تزریق نشان می‌دهد که بازار خریدار دارد. معامله‌گران می‌گویند بازار الان در دو وضعیت رنگیست؛ لحظه قرمز که زمان تزریق است و باید وارد نشد، لحظه خاکستری که جواب تست تزریق، منفی هست و می‌شود نوسان‌گیری کرد. اما در نهایت چه کسی برنده می‌شود؟ به گفته آن‌ها معلوم است که بازارساز. آن‌ها با استناد به همین تست می‌گویند که قیمت نقدی دلار هرات بالاتر از فردایی بوده است.

 

کف محکم ۱۶ هزار تومان در بازار ارز دبی، برای چندمین بار در طی یک هفته گذشته سد کاهش بازار شد. قیمت درهم امارات در ۱۶ هزار و ۲۰ تومان آغاز به کار کرد و با برخورد به کف حمایت مهم ۱۶ هزار تومان، به ۱۶ هزار و ۱۰ تومان رسید. به عقیده تحلیلگران این عدد سرنوشت بازارها مشخص خواهد کرد.

 

قیمت سکه هم معاملات رنجی داشت و در ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت طلای آبشده در معاملات روزانه چهارشنبه حمایت ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان را از دست داد و تا پله اول کانال ۱۳ میلیون پایین آمد اما در پشت خط به بالای مرز حمایتی برگشت.

 

در شب سه‌شنبه دو اتفاق سیگنال کاهشی به بازار طلا و سکه صادر کردند. اولی کاهش انس بود و اتفاق دوم فروش سکه تمام در حراج ششم مرکز مبادله در ۳۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تومان بود که تقریبا دو میلیون زیر بازار بود.

 

دو خبر متناقض هم در بازار چهارشنبه داشتیم و مورد توجه بازار بود. خبر اول مثبت بود و در آن گفته شده بود واشنگتن معافیت تحریمی ایران را تمدید می‌کند که به واسطه آن به ایران اجازه دسترسی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش را می‌دهد. در مقابل یک خبر به بازار رسید که بایدن «وضعیت اضطراری» در مورد ایران را تمدید کرد.

 

به عقیده تحلیل‌گران فنی بالایی‌های بازار اصلاح کاهش است و پولبک محسوب می‌شود مگر اینکه قیمت از مرزهای مقاومتی رد شود. محدوده حمایتی طلای آبشده با شکست روز چهارشنبه یک پله دیگر پایین رفت و به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. حمایت مهمتر این بازار هم در ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

 

بازار ارز چهارشنبه دو نکته داشت. نکته اول ادعای معامله‌گران درمورد ازدحام در فرودگاه بین‌المللی تبریز برای دریافت ارز مسافری بود.

 

نکته دوم این که روز پنجشنبه تسویه سال بازار ارز هرات است و امکان شل شدن بازار وجود دارد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130026

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر