خبر مهم درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه توضیحاتی داد.

خبر مهم درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه  توضیحاتی داد.

به گزارش عرشه آنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پرونده حقوقی به نام بانک سرمایه در محاکم تهران مطرح نبوده است و آنچه مطرح بوده در ارتباط با اشخاص حقیقی است که مرتکب جرایم شدند. پرونده این اشخاص یا در حال حاضر در شعب تحقیق مطرح رسیدگی است و یا با صدور کیفرخواست از طریق دادسرای تهران به دادگاه صالح ارسال شده است و در برخی هم تقاضای اعاده دادرسی پذیرش شده و در شعب هم عرض در حال دادرسی است‌ و برخی نیز در اجرای احکام در حال اجرای حکم است.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مسامحه‌ای نسبت به محکومین و متهمان مفاسد اقتصادی ندارد و نخواهد داشت و با قاطعیت تمام با پرونده‌های از این دست برخورد قاطعانه می کند و اموال در بانک‌ها متعلق به همه مردم است و صیانت از آن و بازگشت به بانک‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

ستایشی درباره سید محمد امامی یکی از محکومان اصلی  پرونده بانک سرمایه گفت: این فرد با نفوذ و با اقدام رشا و ارتشاء و پرداخت رشوه‌های کلان مبادرت به اخلال در نظام اقتصادی از طریق تحصیل مال نامشروع کرده بود که نامبرده به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، بازگرداندن ۵۴۰ میلیارد تومان و جریمه بیش از هشت میلیارد تومان محکوم شده بود که اکنون در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: در مورد دو برادر،  بهروز و فیروز ریخته‌گران از دیگر محکومان مربوط به این پرونده‌ها، فیروز ریخته‌گران آزاد شده و بهروز ریخته‌گران در حال مجازات ۲۰ سال حبس است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126617

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر